”Joon on lifestylebrändi ja mielentila”
Air France-KLM -konserniin on perusteilla Air Francen nuorempi lentoyhtiösisar, Joon. Se on milleniaaneille, tällä vuosituhannella aikuistuneille, siis 18-35-vuotiaille suunnattu keski- ja pitkänmatkan lentoyhtiö. Kohderyhmänä ovat nuoret työikäiset, joiden elämäntyyli kietoutuu digitaaliteknologiaan.
Joon ei ole suinkaan halpalentoyhtiö, vaan se tarjoaa alkuperäisiä tuotteita ja palveluita, jotka heijastavat Air Francen standardeja. ”Joon on lifestylebrändi ja mielentila, joka suunnitellaan puhuttelemaan maailmanlaajuista asiakaskuntaa”, kuvailee uutta yhtiötä Air Francen brändijohtaja Caroline Fontaine. ”Olemme kehittämässä Joonista nuoren tuotemerkin ”Young and Connected” -sloganilla, joka tuo Air France KLM -konserniin uudenlaista voimaa ja yllykettä. Milleniaaniasiakkaillemme suunnattu tuote on enemmän kuin vain lento ja sen hinta. Tarjoamme kokonaisen maailmanlaajuisen matkustuskokemuksen.”
”Kerromme ensi syyskuussa tarkemmin uuden brändin sisällöstä, tuotteista, palveluista, kohteista ja hintaskaalasta”, lupaa Air Francen EVP Brand & Communications Dominique Wood.
Joonin johtoon (CEO) on valittu pitkän linjan airfrancelainen Jean-Michel Mathieu, 48, joka on jo nyt mukana kehittämässä uutta tuotetta sen alusta alkaen. (EH)