Matkustajat odottavat elämyksiä, ei pelkästään laivamatkaa
Tallink-konserni on tänään tiistaina 29. elokuuta 2017 ottanut ensimmäisen askeleen brändiuudistuksessaan. Konserni on julkaissut uudet ilmeet kahdelle kuluttajabrändilleen Silja Linelle ja Tallinkille. Brändiuudistusprojekti on ollut käynnissä jo pitkään tarkoituksena päivittää molemmat brändit kohtaamaan tämän päivän asiakkaiden muuttuneita tarpeita.
Tallinkin ja Silja Linen logot säilyvät ennallaan. Tallinkin laivat ovat tähänkin asti seilanneet Viroon, kun taas Silja Linen laivat ovat liikennöineet Suomi?Ruotsi-reiteillä. Tämän osalta ei siis ole luvassa muutoksia, vaan muutokset koskevat lähinnä kuluttajabrändien visuaalista ilmettä, digikanavia sekä mainonnan visuaalisuutta.
”Kun maailma muuttuu ympärillämme, on meidänkin muututtava. Matkustajamme odottavat meiltä elämystä, ei enää pelkästään laivamatkaa maasta toiseen. Haluamme ylittää matkustajan odotukset. Siksi halusimme myös päivittää visuaalisen ilmeemme”, kertoo Tallink-konsernin brändipäällikkö Tiia Nõmm.
Yrityksen kotisivujen visuaalinen ilme uudistui tänään 29.8. ja vaiheittain uusitaan myös muun muassa mainoskampanjoiden materiaalit. Uusi visuaalinen ilme lanseerataan asteittain tulevan vuoden aikana laivoille ja terminaaleihin. Suomesta liikennöi kolme Tallinkin laivaa Helsinki?Tallinna-reitillä ja neljä Silja Linen laivaa Suomi?Ruotsi-reiteillä.
”Teimme useita tutkimuksia viime vuosien aikana. Alusta asti oli selvää, että sekä Silja Linen että Tallinkin logoihin suhtaudutaan hyvin intohimoisesti ja tunteella eikä niitä ollut tarve muuttaa. Sen sijaan halusimme keskittyä rakentamaan uuden ilmeen ja tunnelman näiden kahden voimakkaan kuluttajabrändin ympärille”, Nõmm jatkaa.
Uudet brändi-ilmeet on tehty yhteistyössä ruotsalaisen bränditoimisto Happy F&B:n kanssa, jonka asiakkaita ovat myös mm. Thomas Cook, IKEA, Coca Cola Company, Swedbank. (EH)