Asiakkaiden arvioitavana 470 lentoyhtiötä
Finnair on saanut neljä tähteä eli Four Star Global Airline -statuksen APEXin (Airline Passenger Experience Association) lentoyhtiöarvioinnissa. APEXin julkaisema 2018 Global Airline arviointi perustuu lentoyhtiöiden matkustajien antamiin arvioihin ja palautteeseen. APEXin arvioinnissa oli mukana 470 lentoyhtiötä, joista 15 % sai neljä tähteä ja 12% viisi tähteä.
”Tämä on hieno tunnustus jatkuvasta työstä, jotka henkilöstömme on tehnyt asiakaskokemuksen kehittämiseksi”, sanoo Finnairin asiakaskokemuksesta vastaava johtaja Piia Karhu. ”Olemme tänä vuonna panostaneet erityisesti business-luokan asiakaskokemukseen ja Helsinki-Vantaan loungeihin ja kehittäneet digipalveluja.”
Finnairin tavoitteena on ainutlaatuinen pohjoismainen asiakaskokemus, johon kuuluu mm. ruokayhteistyötä huippukokkien kanssa, suomalaiset design-tuotteet matkustamossa ja loungeissa, panostus henkilökohtaiseen palveluun ja digipalvelut, jotka sujuvoittavat matkantekoa. Kaikissa Finnairin kaukolentokoneissa on langaton yhteys, ja wifi-asennukset Euroopan liikenteen koneisiin saadaan päätökseen ensi kesään mennessä.
APEX on lentoyhtiöistä, ilmailuteollisuudessa toimivista yrityksistä ja mediayrityksistä koostuvat järjestö, jonka keskittyy lentoyhtiöiden asiakaskokemuksen kehittämiseen.