Laukut noudetaan kotoa tai hotellista
Finnair lisää tarjontaansa uuden matkatavaroiden nouto- ja lähtöselvityspalvelun Lontoon Heathrown lentoasemalla yhdessä johtavan matkatavarapalveluja tarjoavan innovaatioyrityksen AirPortrin kanssa.
Palvelun tilanneiden asiakkaiden matkatavarat noudetaan kotiovelta tai hotellista, josta ne viedään lähtöselvityksen kautta lennolle asiakkaan puolesta. Asiakkaat voivat näin mennä suoraan lentokentän turvatarkastukseen.
Verkossa lähtöselvityksensä tehneiden Finnairin asiakkaiden matkatavarat voidaan noutaa heidän Lontoon majoituksestaan vielä muutamaa tuntia ennen lähtöä. Määränpäässä matkatavarat ovat normaalisti vastaanotettavissa tuloaulan matkatavarahihnalta.
Finnairin asiakkaat voivat varata AirPortr-palvelun verkossa osoitteessa www.airportr.com/finnair ja Finnairin verkkosivuilta osoitteesta www.finnair.com, tai linkistä, joka löytyy ennen matkaa lähetettävästä sähköpostista ja Finnairin Varaukseni -palvelusta.
Airportr-palvelun hinta Lontoossa on alkaen 30-40 puntaa riippuen matkatavaran määrästä ja siitä aikaikkunasta, jonka puitteissa tavarat Lontoon osoitteesta noudetaan.
Nyt testattava uusi palvelu sujuvoi asiakkaidemme matkantekoa, kun matkatavaroita ei tarvitse itse viedä lentoasemalle ja jonottaa lähtöselvityksessä, sanoo Finnairin lisäpalveluista vastaava johtaja Sari Nevanlinna. Kokeilusta saatavan palautteen perusteella harkitsemme palvelun laajentamista tulevaisuudessa myös muihin kohteisiimme.
Uusi palvelu tuo hyötyjä erityisesti liikematkustajille. Asiakkaat voivat tilata matkatavaroilleen noudon Heathrown lentoasemalta matkatavaroiden kuljettamiseksi suoraan kotiin tai hotelliin. Näin asiakas voi suunnata suoraan tapaamisiin. Myös vapaa-ajan viettäminen Lontoossa on helpompaa, kun ei tarvitse murehtia matkatavaroista.
Finnair on kolmas oneworld-yhtiö, joka ottaa palvelun käyttöönsä. AirPortr tekee vastaavaa yhteistyötä myös British Airwaysin ja American Airlinesin kanssa Heathrowlla ja British Airwaysin kanssa Gatwickissä.