Menu
MATKAVIIKKO
  • Etusivu
  • Mediatiedot
  • Tietoa meistä
MATKAVIIKKO

Austrian Airlines fuusiossa osaksi Lufthansa -konsernia

Posted on 6.9.200910.1.2019 by Eero Havia

500 MEUR myötäjäiset kaupasta Lufthansalle

Jo jonkin aikaa vireillä ja tiedossa ollut Lufthansan ja Austrian Airlinesin fuusiohanke toteutui perjantaina 4. syyskuuta 2009 myös muodollisesti pätevästi Euroopan komission ja kilpailuviranomaisten hyväksynnän jälkeen. Lufthansa saa yli 90 prosenttia Austrian Airlinesin osakkeista.

”Austrian Airlinesista tulee nyt Euroopan suurimman lentoyhtiökonsernin jäsen”, kerrotaan Austrianista.

Deutsche Lufthansa AG, Austrian Airlines AG ja Österreichische Industrieholding AG (ÖIAG) toteuttivat perjantaina 4. syyskuuta 2009 menestyksellisen operaation, jolla Deutsche Lufthansa AG otti haltuunsa Austrian Airlines AG:n. Kaikki hankkeen ennakkoehdot on nyt asianmukaisesti täytetty. Näin ollen Austrian Airlinesista tulee tässä kuussa osa Lufthansa-konsernia.

Euroopan komissio oli aiemmin näyttänyt vihreää valoa Lufthansan ja Austrian Airlinesin fuusiolle sekä hyväksynyt myös sen, että ÖIAG maksaa 500 miljoonan euron suuruisen uudelleenjärjestelykorvauksen Lufthansalle.

Austrian Airlinesin hallituksen jäsenet Peter Malanik ja Andreas Bierwirth totesivat: ”Olemme löytäneet Lufthansasta Austrian Airlinesille erinomaisen kumppanin, minkä ansiosta voimme tarjota asiakkaillemme tulevaisuudessa entistäkin laajemman ja houkuttelevamman reittiverkoston. Austrian Airlinesin taloudellinen perusta kohenee valtavasti, kun yhtiöstä tulee osa Lufthansa-konsernia.”

Edelleen todetaan, että vahvan Lufthansa-liittouman jäsenyys merkitsee Austrian Airlinesille jatkuvia etuja pitkällä aikavälillä. Austrian Airlines käyttää hyväkseen polttoaineen ja lentokoneiden yhteisostojen tarjoamia kustannussynergioita.

Austrian Airlines pääsee mukaan Lufthansa-konsernin kansainväliseen reitti- ja myyntiverkostoon ja voi näin ollen tarjota palvelujaan uusille arvokkaille asiakassegmenteille.

”Lufthansa on meille huikea mahdollisuus. Emme silti voi ruveta lepäämään laakereillamme. Lufthansa-konsernilla on valtava työntövoima. Mutta se auttaa meitä laittamaan oikean vaihteen päälle varmistaaksemme, että voimme muuntaa tuon työntövoiman tarvittavaksi nopeudeksi ja korkeudeksi. Meidän on tehtävä kotiläksymme. Meidän on vakaasti jatkettava vuosi sitten käynnistämämme kannattavuuden parantamisohjelman noudattamista. Kun onnistumme tekemään tämän, me myös menestymme”, Bierwirth ja Malanik totesivat. ”Tavoitteenamme on hyödyntää Keski- ja Itä-Euroopan tuntemustamme ja tehdä Austrian Airlinesista ja sen Wienin tukikohdasta Lufthansa-konsernin tehokas solmukohta, joka vie liikennettä kaikkialle Itä-Eurooppaan.” (EH)

Vastaa Peruuta vastaus

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Aamukahvit

Uusimmat artikkelit

  • Finnair peruu noin 110 lentoa IAU:n työtaistelutoimien takia 19. toukokuuta 18.5.2025
  • Matka 2026 messuja valmistellaan jo 17.5.2025
  • IAU:n lakko vaikeuttaa taas tuhansien lentomatkoja – koko matkailualan klusteri kärsii tilanteesta 16.5.2025
  • Qatar Airways julkisti historiallisen diilin: hankkii jopa 210 Boeing-laajarunkokonetta 15.5.2025
  • Uumen Hotels tuo budjettimajoituskapasiteettia Tampereen Finlaysonin alueelle 14.5.2025

Arkistot

Kategoriat

  • Kotimaan matkailu
  • Laivaliikenne
  • Lentoliikenne
  • Liikematkustus
  • Majoitus
  • Matkamessut
  • Muut aiheet
  • SMAL
  • Vapaa-ajan matkailu

Yhteistyössä:

FBTA
© 2025 Matkaviikko Kustannus