Menu
MATKAVIIKKO
  • Etusivu
  • Mediatiedot
  • Tietoa meistä
MATKAVIIKKO

Blue1: lähtöselvitys tekstiviestillä nyt kaikille

Posted on 26.3.20097.1.2019 by Eero Havia

”Vältä turhaa jonotusta lentoasemalla”

Blue1 laajentaa lähtöselvityspalvelujaan. Yhtiö tuo tekstiviestillä tehtävän lähtöselvityksen nyt kaikkien matkustajiensa käyttöön. 25/3 alkaen kaikki matkustajat Blue1:n ja SAS:n lennoille saavat automaattisesti lähtöselvityspyynnön tekstiviestillä, kun matkapuhelinnumero on syötettynä matkustajan matkavaraustietoihin tai asiakasprofiiliin.

Matkustajamäärät lentokentillä lisääntyvät ja sujuva lähtöselvitys lennolle on matkustajille yhä tärkeämpää. Blue1 haluaa toimia edelläkävijänä myös lentoa edeltävissä palveluissa ja tuo nyt tekstiviestin aktiiviseksi lähtöselvitysvaihtoehdoksi kaikkien matkustajiensa käyttöön, varaustavasta tai matkustusluokasta riippumatta. Tähän saakka palvelu on ollut vain EuroBonus -kanta-asiakkaiden saatavilla.

Lähtöselvitys tekstiviestillä on internetissä tehtävän lähtöselvityksen rinnalla helppo ja nopea tapa matkustajalle välttyä turhalta jonotukselta lentoasemalla. Blue1:n uutta SMS-palvelua ei matkustajan tarvitse erikseen aktivoida, vaan kaikki matkapuhelinnumeronsa ajoissa varauksen yhteyteen kirjanneet matkustajat saavat 22 tuntia ennen lähtöä automaattisesti lähtöselvityspyynnön tekstiviestillä, johon vastaamalla ”kyllä” lähtöselvitys on suoritettu.

Matkustaja voi edelleen käyttää myös muita lähtöselvityspalveluja, kuten internet-lähtöselvitystä, lentoaseman lähtöselvitysautomaatteja tai perinteisiä lähtöselvitysvirkailijan palveluita.

Matkustajat, joilla on lähtöselvitettävää matkatavaraa voivat myös käyttää uutta SMS-lähtöselvitystä noutamalla lisäksi matkatavaralipukkeensa lentokenttien lähtöselvitysautomaateista.

SMS-lähtöselvityksen yksityiskohdista ja lisätäsmennyksistä on kattavasti tietoa Blue1.fi internetsivuilla osoitteessa www.blue1.fi/lahtoselvitys.

Uusi SMS-lähtöselvityspalvelu toimii Blue1:n, SAS:n ja Wideroen lennoilla useimpiin kohteisiin Euroopassa sekä Bangkokiin, Tokioon ja Pekingiin.

Blue1:n EuroBonus kanta-asiakasohjelman jäsenet sekä Travel Pass Corporate – ja Travel Pass -yritysasiakkaat voivat liittää tekstiviestipalvelun myös osaksi omaa asiakasprofiiliaan, jolloin palvelu on automaattisesti toiminnassa kaikilla tulevilla Blue1:n ja SAS:n lennoilla.

”Tulemme myös jatkossa kehittämään Blue1:n mobiilipalveluita ja tuomme uusia palveluratkaisuja matkustajiemme käyttöön vielä kevään ja kesän aikana”, kertoo Blue1:n palvelutuotteista vastaava johtaja Johanna Jäkälä. (EH)

Vastaa Peruuta vastaus

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Aamukahvit

Uusimmat artikkelit

  • Turkkilaisen keittiön makujen viikko käynnistyi 21.5.2025
  • Tilastokeskus: Matkailun kokonaiskysyntä Suomessa 16,6 miljardia euroa 21.5.2025
  • Finnair suunnittelee ennätysmäärän Lapin-lentoja ensi talvena 20.5.2025
  • Finnairin matkustamohenkilöstön työehtoihin neuvottelutulos 19.5.2025
  • Finnair peruu noin 110 lentoa IAU:n työtaistelutoimien takia 19. toukokuuta 18.5.2025

Arkistot

Kategoriat

  • Kotimaan matkailu
  • Laivaliikenne
  • Lentoliikenne
  • Liikematkustus
  • Majoitus
  • Matkamessut
  • Muut aiheet
  • SMAL
  • Vapaa-ajan matkailu

Yhteistyössä:

FBTA
© 2025 Matkaviikko Kustannus