10 prosentin kasvu 2011 ensimmäisellä puoliskolla
Liikematkustus-, kokous- ja tapahtumapalveluiden tarjoaja Carlson Wagonlit Travel (CWT) on julkistanut tammi-kesäkuun tuloksensa. Konsernin USD 13,4 miljardin myyntivolyymi kasvoi 10 prosentilla viime vuoden vastaavaan ajanjaksoon verrattuna. Myyntitapahtumien määrä nousi 5 prosenttia, 30,8 miljoonaan.
Parhaan tuloksen teki CWT:n Asia Pacific -yksikkö 18 prosentin myyntivolyymin kasvulla. Latin America -yksikön myyntivolyymi kasvoi 12 prosenttia, North America -yksikön 11 prosenttia ja EMEA -yksikön 9 prosenttia.
”Myyntivolyymi kasvoi samaa tahtia talouskasvun kanssa viime vuoteen verrattuna”, sanoi yhtiön toimitusjohtaja Douglas Anderson kommenteissaan. ”Jatkuva panostuksemme asiakaskeskeisyyteen näkyy kyvyssämme pitää asiakkaamme sekä asiakastyytyväisyyden tasossa. Samalla olemme onnistuneet saamaan uusia asiakkaita ja luoneet uusia ratkaisuja. Liikematkahallinnon tarpeisiin kehitetyt innovatiiviset ratkaisut ovat edelleen toimintamme tärkeimpiä painopisteitä”, hän jatkoi.
Vuoden ensimmäisellä puoliskolla CWT osti kumppaninsa Kaleva Travelin. CWT Kaleva Travel on suomalainen liikematkayhtiö, jolla on liiketoimintaa useilla tärkeillä Euroopan markkinoilla – Suomessa, Virossa, Latviassa, Liettuassa ja Romaniassa.