Discover America -yhdistys kokosi keskiviikkona 16.10. 2024 aktiivinsa workhop-tapahtumaan Helsinkiin. Tilaisuus oli paitsi suuri yleisömenestys, tarjosi paljon ammattilaista antia ja kosolti kontakteja USA:n matkailun parissa toimiville.
Discover America – Finland -yhdistys, paikalla myös Suomen matkailualan liitto SMAL, oli kutsunut peräti yli kolmekymmentä amerikkalaista matkailupalvelujen tarjoajaa Helsingin Scandic HUBissa pidettyyn tapahtumaan. He edustivat kohteita coast-to-coast, kuten lentoyhtiöitä, hotelleja, risteilyvarustamoja, ohjelmapalveluiden tuottajia, osavaltioiden ja eri kaupunkien matkailun äänenkannattajia.
”USA:n matkustajista puolet on matkailijoita eli turisteja, toinen puoli työnsä vuoksi matkustavia. Emme siis puhu vain matkailusta (tourism), vaan matkustamisesta (travel) ”, sanoi Suomen Discover America -yhdistyksen puheenjohtaja, Airtouchin Pekka Mäkinen (kuva yllä) englanninkielisissä avaussanoissaan. Hän kiitti yhteistoiminnasta yhdysvaltalaista kohdeorganisaatioiden markkinointitahoa Brand USA:ta, jonka toiminta kattaa 50 osavaltiota ja 5 territoriota.
”Brand USA:lla on mm. matkakaupan ammattilaisille tarkoitettu web-sivusto, matkojen suunnittelun sähköinen työkalu, e-magazine ja inspiration guide, joista saa paljon hyötytietoa”, sanoi Brand USA:n Amanda Davis.
TIlaisuus päättyi aktiivisten workhop-tapaamisten jälkeen amerikkalaishenkiseen illalliseen ja arvontaan, jossa useat onnekkaat pääsivät hienoille palkinnoille.