Menu
MATKAVIIKKO
  • Etusivu
  • Mediatiedot
  • Tietoa meistä
MATKAVIIKKO

Eckerö Linella Helsinki-Tallinna-reitin tyytyväisimmät asiakkaat

Posted on 7.5.20142.1.2019 by Eero Havia

Matkustajat toivoivat myös rauhallisia tiloja laivoilla

Eckerö Linen asiakastyytyväisyys on varustamon mukaan Helsinki-Tallinna-reitin paras. Tehdyssä tutkimuksessa yhtiön vahvimmiksi valteiksi seuloutuivat paras asiakaspalvelu sekä paras vastine rahalle. Eckerö Line on kasvattanut matkustajamääräänsä alkuvuonna 24 prosenttia.

Riippumaton kansainvälinen tutkimuslaitos EPSI Rating Centre tutki maalis-huhtikuussa Helsingin ja Tallinnan väliä kulkevien laivayhtiöiden asiakastyytyväisyyttä. Eckerö Linen asiakastyytyväisyysindeksi (73,9) oli yhtiöiden korkein. Eckerö Line sai kaikista tutkituista muuttujista vertailuryhmässään parhaat pisteet. Reitin asiakastyytyväisyyttä tutkittiin nyt ensimmäistä kertaa.

Eckerö Linen uusi toimitusjohtaja Taru Keronen on erittäin iloinen tutkimuksen tuloksista. Hänen mukaansa Eckerö Linen m/s Finlandian välitön ja ystävällinen palvelukulttuuri saikin tunnustusta tutkimuksessa: laivayhtiö sai tutkimuksessa erikoismaininnan henkilökohtaisen palvelun tasosta ja erottui kilpailijoistaan myös selkeästi paremmalla imagolla. Yhtiön asiakkaat olivat lojaaleimpia ja heidän rahalleen saama vastine arvioitiin korkeimmaksi.

Asiakkaat ovat ottaneet hyvin vastaan myös Eckerö Linen aikataulu-uudistuksen, joka kaksinkertaisti päivävuorot Tallinnaan vuoden alusta lähtien. Yhtiön asiakasmäärät ovat lisääntyneet vuoden takaisesta huomattavasti: Tammi-huhtikuussa 2014 yhtiö kuljetti reitillä 404 000 matkustajaa, kun vuotta aikaisemmin luku oli 325 000 eli matkustajamäärät ovat kasvaneet 24 prosenttia vuoden takaiseen verrattuna.

”Uskon, että hyvän palvelun ohella monipuoliset aikatauluvaihtoehtomme ovat tärkeä tekijä asiakastyytyväisyydessä”, Keronen sanoo.

Matkustusmukavuuden merkitys kasvaa. Yhtenä tuloksena tutkimuksessa selvisi, että matkustusmukavuutta arvostetaan nykyään entistä enemmän ja asiakkaat toivovat rauhallisempia oleskelutiloja laivalle. M/s Finlandialla on tähän kysyntään vastattu avaamalla maaliskuun alussa viihtyisä Lounge. Sen ovat löytäneet sankoin joukoin erityisesti työmatkalaiset ja leppoisaa matkustusta arvostavat matkustajat.

”Matkustajien tarpeet vaihtelevat paljonkin sen mukaan, missä roolissa he matkustavat ja heille on tärkeää kyetä tarjoamaan monipuolisia vaihtoehtoja laivamatkalla viihtymiseen”, Taru Keronen pohtii.

Vastaa Peruuta vastaus

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Uusimmat artikkelit

  • Koli ja Pielisen Karjala ovat nyt ”Myyttinen Suomi” 12.5.2025
  • Taitaja2025-tapahtuma järjestettiin Turussa 5.−8.5.2025 – mukana matkailuala 11.5.2025
  • LYGG:n emoyhtiö FlyMaas Oy hakeutui konkurssiin 10.5.2025
  • Ehdokkaiden asettaminen 2025 Finnish Travel Galan palkintokategorioihin on alkanut 10.5.2025
  • Saariston Rengastie avautuu – kausi pidempi kuin koskaan 9.5.2025

Arkistot

Kategoriat

  • Kotimaan matkailu
  • Laivaliikenne
  • Lentoliikenne
  • Liikematkustus
  • Majoitus
  • Matkamessut
  • Muut aiheet
  • SMAL
  • Vapaa-ajan matkailu

Yhteistyössä:

FBTA
© 2025 Matkaviikko Kustannus