Perustuu IBM:n verkkokauppateknologiaan
Suomalainen Eckerö Line tarjoaa jatkossa asiakkailleen alan edistyksellisimmän matkavarauspalvelun. Uusi, Eckerö Linelle räätälöity verkkopohjainen matkavarauspalvelu tekee matkan suunnittelun ja varaamisen nykyistä helpommaksi. Sekä kuluttajille että yritysasiakkaille suunnattu palvelu on käytössä ensi helmikuusta lähtien.
IBM:n verkkokauppateknologiaan perustuva matkavarauspalvelu yhdistää Eckerö Linen myynti- ja markkinointitoiminnot. Asiakkaan on entistä helpompi löytää omien tarpeidensa mukaisia matkapalveluita ja -tuotteita. Palvelu myös esimerkiksi ehdottaa räätälöityjä tuotteita ja ratkaisuja hyödyntämällä asiakkaiden aikaisempaa ostokäyttäytymistä.
Yhä useampi asiakas tekee matkasuunnitelmansa ja -varauksensa verkossa. Eckerö Linen uusi matkavarauspalvelu vastaa tähän tarpeeseen. Räätälöity asiakasmarkkinointi parantaa myös asiakkaiden saamaa lisäarvoa ja näin lisää asiakasuskollisuutta pitkällä aikavälillä.
”Uuden, verkkopohjaisen matkavarauspalvelun käyttöön otto on yksi osa laivayhtiössämme käynnissä olevaa kehitystyötä. Haluamme tarjota asiakkaillemme alan edistyksellisimmän, monipuolisen ja vaivattoman välineen niin matkan suunnitteluun kuin sen varaamiseen verkossa. IBM kumppanina tuo meille selkeää lisäarvoa sähköisten kauppapaikkojen osaamisellaan. Meille erittäin tärkeätä oli, että uusi verkkokaupparatkaisu yhdistyy saumattomasti nykyisiin järjestelmiimme”, sanoo Eckerö Linen toimitusjohtaja David Lindström.
”Kun rakennetaan sähköisen kaupankäynnin palveluita, yleinen virhe on keskittyä ensisijaisesti taustajärjestelmiin ja ajatella käyttäjää palvelevaa web-liittymää vasta lopuksi. Hyvin suunnitellulla, käyttäjälähtöisellä palvelulla myyntiä ja asiakasuskollisuutta voidaan parantaa merkittävästi”, IBM:n ohjelmistoliiketoiminnan johtaja Tommi Varjonen sanoo.
Verkkokaupparatkaisun on toteuttanut IBM:n kumppani Igence.
(EH)