Varustamo tarjoaa Alipay- ja MobilePay -maksutapoja
Eckerö Linen matkustajamäärät ovat kasvaneet vuoden 2017 ensimmäisen puoliskon aikana vakaata muutaman prosenttiyksikön tahtia vahvasti kilpaillulla Helsinki-Tallinna-reitillä. Kasvua on tullut erityisesti Suomen ja Viron ulkopuolelta tulevista matkustajista, joiden määrä on kasvanut tänä vuonna heinäkuuhun mennessä 29 prosenttia. Eckerö Line on ottanut käyttöön muun muassa suositun AliPayn kaltaisia uusia maksutapoja vastatakseen kansainvälistyvän asiakaskunnan tarpeisiin.
Eckerö Linen m/s Finlandian matkustajaluvut ovat olleet nousujohteisia jo viiden vuoden ajan. Vuonna 2017 kasvua oli heinäkuun loppuun mennessä tullut muutaman prosenttiyksikön verran. Matkustajamäärä heinäkuun loppuun mennessä oli tarkalleen 1 020 000. Eniten kasvua on tullut ulkomaalaisista matkustajista, joiden osuus on kasvanut reilussa puolessa vuodessa huimat 29 %. Esimerkiksi Kiinasta tulevien matkustajien määrä on kolminkertaistunut ja japanilaisten matkustajien määrä liki tuplaantunut vuonna 2017. Myös Venäjältä on saavutettu 18 % kasvu matkustajamäärissä.
Kasvu on pitkäjänteisen työn tulosta. Esimerkiksi Aasiasta matkustavia turisteja on huomattu kiinnostavan mahdollisuus vierailla kahdessa pääkaupungissa, Helsingissä ja Tallinnassa, samalla reissulla.
”Olemme onnistuneet viestimään kaksoiskaupunkiajattelua. On harvinaista, että missään maailmalla on kahta pääkaupunkia näin lähellä toisiaan, joten koemme tämän olevan todellinen matkailuvaltti sekä Suomelle että Virolle. Meritie yhdistää kätevästi Helsingin ja Tallinnan toisiinsa ja tarjoaa turisteille mahdollisuuden nähdä lyhyessä ajassa kaksi keskenään hyvin erilaista kaupunkia”, kertoo Eckerö Linen toimitusjohtaja Taru Keronen.
Uusia palveluja monipuolistuvalle asiakaskunnalle
Eckerö Linella on reagoitu laajentuneeseen asiakaskuntaan kehittämällä palveluita, joiden avulla myös kansainväliset matkustajat voivat asioida maalla ja merellä mahdollisimman sujuvasti. Esimerkiksi laivakuulutuksia tullaan jatkossa tekemään viron, suomen, englannin ja ruotsin lisäksi myös kiinan kielellä.
Merkittäviin muutoksiin kuuluu myös heinäkuussa käyttöön otettu AliPay-mobiilimaksupalvelu, jolla on yli 520 miljoonaa käyttäjää maailmanlaajuisesti. Palvelun kautta voi maksaa ostoksia m/s Finlandian myymälöissä, Eckerö Marketissa ja Pop up-shopissa. Uusi järjestelmä helpottaa ostopäätöstä ja mahdollistaa myös isommat ostokset. Kiinalaiset valitsevat matkakohteensa usein sen mukaan, missä Alipay -mobiilimaksu on mahdollinen.
MobilePay palvelee verkkokaupassa
Myös Eckerö Linen verkkokauppaa uudistetaan, ja jatkossa mobiilimaksaminen toimii myös verkkokaupan puolella. Eckerö Line on ensimmäinen laivayhtiö, joka ottaa Suomessa MobilePayn käyttöönsä verkkokauppamaksuissa.
”Otamme verkkokaupassa käyttöön MobilePayn uutena maksutapana tarjotaksemme asiakkaillemme modernin ja nopean maksuvaihtoehdon. Käytännössä asiakas varaa matkan normaalisti verkkokaupastamme, ja maksu tulee vahvistettavaksi puhelimen MobilePay-appiin”, kertoo Eckerö Linen eCommerce Manager Petri Hannikainen.
Palvelu otettiin tänään käyttöön Eckerö Linen verkkokaupassa syyskuun 6.päivänä, 2017. (EH)