Menu
MATKAVIIKKO
  • Etusivu
  • Mediatiedot
  • Tietoa meistä
MATKAVIIKKO

Eckerö Linen m/s Finlandia valmistautuu liikenteeseen

Posted on 21.12.20122.1.2019 by Eero Havia

Aamuista lähtöaikaa siirretään 09.15:een

Eckerö Linen uusi alus m/s Finlandia on näkyvällä, tilapäisellä paikalla Helsingin Katajanokan EK5-laiturissa, siis lähes Kauppatorin rannassa, odottamassa ensimmäistä lähtöään uutena vuotena kohti Tallinnaa. Alus lähtee tuolloin ja normaalisti Länsisatamasta edeltäjänsä m/s Nordlandian tapaan.

Tosiasiassa m/s Finlandia ei odota lähtöä passiivisena, vaan siellä hyörii yhä noin 200 ammattilaista antamassa viimeisen sisustussilauksen ja siivouksen sekä varustamassa hytit, ravintolat ja myymalät matkustajia varten 31.12.2012 lähtevälle ensipurjehdukselle.

M/s Finlandia on suuri alus,joten sen enimmillään 2080 matkustajaa saavat nauttia enemmästä väljyydestä kuin tähän asti. Laivan etuosan Bar Nosturi on 2-kerroksinen, laivan sivuilla ovat Baar Naissaar ja Pub Jätkäsaar upeine sisustuksineen.

Ekstra-luokka tarjoaa rauhallista kyytiä sitä haluaville, esim työmatkalaisille. Ekstra-luokkaa mahtuu 86 ensimmäistä maksamalla 40 euron lisämaksun minkä tahansa lipputyypin hinnan päälle. Tällä maksulla saa aamiaisen ja paluumatkalla keitto- tai salaattiaterian ruokajuomineen. Sähköpistokkeita on mobiililaitteita varten lähes jokaisen istuimen vieressä.

M/s Finlandian aamulähtöä siirretään edeltäjän aikataulusta tunnin ja vartin. Lähtö Helsingistä klo 09.15 mahdollistaa sen, että tunnin-kahden ajomatkan päästä tulevat voivat herätä lähes normaaleilta yöuniltaan. Moni pääkaupunkiseudullakin saattaa pitää siitä, ettei liikkeelle tarvitse lähteä kukonlaulun aikaan.

Suomen lahden ylitys vie 2½ tuntia eli Tallinnaan saavutaan klo 11.45.

Paluuvuoro on klo 16.00 – 18.30 ja maaliskuun 4. alkaen klo 17.15-19.45.

Lisäksi lauantaita lukuunottamatta m/s Finlandia seilaa yövuoron klo 21.00 – 23.30 Helsingïstä Tallinnaan ja aamuyöllä klo 23.55-07.45 rauhallisesti takaisin. Yövuoro palvelee rahtiliikennettä ja mm. mahdollistaa kuljettajien pakollisen levon. Turisteille se tarjoaa todella pitkän päivän Tallinnassa, mutta aamulla voi silti herätä hytissä levätyn yön jälkeen aamiaiselle Helsingin Länsisatamassa.(EH)

Vastaa Peruuta vastaus

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Uusimmat artikkelit

  • Koli ja Pielisen Karjala ovat nyt ”Myyttinen Suomi” 12.5.2025
  • Taitaja2025-tapahtuma järjestettiin Turussa 5.−8.5.2025 – mukana matkailuala 11.5.2025
  • LYGG:n emoyhtiö FlyMaas Oy hakeutui konkurssiin 10.5.2025
  • Ehdokkaiden asettaminen 2025 Finnish Travel Galan palkintokategorioihin on alkanut 10.5.2025
  • Saariston Rengastie avautuu – kausi pidempi kuin koskaan 9.5.2025

Arkistot

Kategoriat

  • Kotimaan matkailu
  • Laivaliikenne
  • Lentoliikenne
  • Liikematkustus
  • Majoitus
  • Matkamessut
  • Muut aiheet
  • SMAL
  • Vapaa-ajan matkailu

Yhteistyössä:

FBTA
© 2025 Matkaviikko Kustannus