Taxfree-tuliaiset laivoilta ja lentoasemilta
Fazer esittelee ensimmäisen kansainvälisille markkinoille suunnatun premium-suklaatuotesarjansa. Fazer Magic Line -suklaasarja on suunniteltu yhdessä paljon matkustavien kuluttajien kanssa ja on saatavilla pääasiassa lentokenttämyymälöistä keväällä 2014.
Fazer Magic Line -suklaat tuovat mielikuvituksellisen lisän Fazerin makeistarjontaan. Suklaatuotesarjan kehityksessä on kuultu paljon matkustavia kuluttajia, joiden toiveissa ovat olleet mieleenpainuvat, inspiroivat maut.
”Fazerin perustajan Karl Fazerin motto oli, että meidän on aina ylitettävä asiakkaidemme odotukset. Se on vieläkin toimintaamme ohjaava periaate – niin makujen kuin pakkausten suunnittelussa. Tällä kertaa haluamme hemmotella elämyksiä etsiviä ja työnsä puolesta usein matkustavia suklaan ystäviä”, Fazerin makeisliiketoiminnan johtaja Mika Sarimo sanoo.
Magic Linen mauissa mustikka, vadelma ja tryffeli yhdistyvät laadukkaaseen, 70-prosenttiseen tummaan suklaakuorrutukseen. Pakkausten leikkisä, kaleidoskooppimainen väritys sekä muunneltava muoto ja pakkauksiin painetut mietelauseet ovat jotain, mitä makeismaailmassa ei ole ennen nähty. Pakkausten ulkonäössä onkin haluttu huomioida niiden sopivuus tyylikkääksi tuomiseksi matkalta.
Uusi lanseeraus on osa Fazerin makeisliiketoiminnan kansainvälistymisstrategiaa. Fazer-konsernin liikevaihdosta yli puolet tulee Suomen ulkopuolelta. 57 prosenttia henkilöstöstä eli runsaat 8 300 fazerilaista työskentelee Suomen rajojen ulkopuolella. Fazer vie makeisia yli 40 maahan, ja kansainvälisten lentokenttien travel trade -myynnissä Fazer on 10 suurimman makeisvalmistajan joukossa maailmassa.
”Olemme panostaneet vahvasti lähimarkkinoille Venäjälle, Pohjoismaihin ja Baltian maihin, ja näemme näiden lisäksi erinomaisia kasvumahdollisuuksia kansainvälisten lentokenttien sekä Suomen ja Ruotsin välisen lauttaliikenteen myymälöissä ja Lähi-idässä. Tämän lisäksi Hong Kongissa on meneillään Fazerin pilottiprojekti, jossa suomalainen suklaa hakee jalansijaa Kiinassa”, Sarimo sanoo.
Suklaita tullaan myymään kansainvälisillä lentokentillä, laivoilla sekä tarkkaan valikoiduissa kahviloissa ja tavarataloissa ympäri maailmaa.
”Tulevaisuudessa kansainvälistymisemme vauhti kiihtyy. Tavoitteemme on, että seuraavien viiden vuoden aikana 50 prosenttia makeisliiketoimintamme kasvusta tulee ulkomailta”, Mika Sarimo kertoo.