Airlinetrends.com kiittelee Finnairin Aasian-strategiaa ja sen monia kuluttajaideoita
Suosittu lentoliikenteen kuluttajatrendejä analysoiva sivusto Airlinetrends.com on valinnut maailman tämän vuoden 11 innovatiivisinta lentoyhtiötä. Finnair ylsi kärkiviisikkoon.
Airlinetrends.com on hollantilainen, itsenäinen lentoalan ja kuluttajatrendien tutkimustoimisto, joka analysoi globaalia lentotoimialaa ja sen tutkimustulokset ovat luettavissa yhtiön nettisivustolta (http://www.airlinetrends.com/). Toimisto tarkkailee uusia, kaupallisia kuluttajaideoita, jotka kumpuavat kuluttajakäyttäytymisen ja lentoalan muuttumisesta.
Tänä vuonna Airlinetrends.com rankkasi 11 omaperäisintä lentoyhtiötä, joiden toteuttamat innovatiiviset kampanjat ja palvelut ovat omiaan inspiroimaan myös muita. Tavoitteena oli valita lentoyhtiöitä, joiden viimeaikaiset innovaatiot ovat innostavia, mielenkiintoisia ja murroksessa olevaa lentoalaa haastavia.
Finnairia Airlines.com kuvailee oman paikkansa Euroopan ja Aasian välisessä vaihtoliikenteessä löytäneeksi yhtiöksi, jonka Aasian-strategia on osoittautunut menestyksekkääksi.
”Finnairin innovatiivisuus kumpuaa halusta palvella asiakkaita yhä paremmin heille räätälöidyllä tavalla. Finnair toi muun muassa yhdessä Helsinki Vantaan lentoaseman kanssa ensimmäisten joukossa markkinoille mandariinikiinaa puhuvaa henkilöstöä Eurooppaan saapuvia aasialaisia matkustajia vastaanottamaan ja opastamaan. Tavoitteemme on tehdä matkustaminen asiakkaille mahdollisimman helpoksi ja miellyttäväksi sekä tarjota heille hektisyyden vastapainoksi rauhallisia matkustushetkiä”, Finnairin viestintä- ja yhteiskuntavastuujohtaja Arja Suominen kertoo.
Tutkimuksessa arvostettiin muun muassa Helsinki-Vantaalla sijaitsevia moderneja Finnair Spa & Saunas -hyvinvointipalveluja sekä tyylikästä Finnair Loungea, Finnairin A330-koneiden bisnesluokan täysin vaakatasoon meneviä vuodeistuimia, kohdemaan kieltä taitavaa matkustamopalveluhenkilöstöä sekä kulttuurinmukaisesti räätälöityjä bisnesluokan ruokalistoja ja viihdevalikoimia.
Lisäksi mainintoja saivat Finnairin hiljattain uudistettu visuaalinen identiteetti, Hongkongin-lennoilla toteutettu maksuton iPad-kokeilu sekä Rethink Quality -kampanja, johon Finnair valitsi 5 200 hakijan joukosta neljä asiantuntevaa Quality Hunteria. He kiertelivät kahden kuukauden ajan Finnairin kohteissa maailmalla ja havainnoivat laatua niin lentomatkalla, lentokentillä kuin perillä kohteissa.
Uusimpina innovaatioina mainittiin Finnairin koneista poistetun materiaalin lahjoittaminen hyväntekeväisyyteen sekä kekseliäs kierrättäminen uusina tuotteina. Viimeisimpänä innovaationa kerrottiin Finnairin biopolttoainelennoista. Finnair lensi viime viikolla toistaiseksi maailman pisimmän kaupallisen lennon biopolttoaineella. Seuraavien viikkojen aikana Finnair lentää yhteensä neljän lennon sarjan käyttäen biopolttoainetta koneen molemmissa moottoreissa.
Yhdentoista innovatiivisimman lentoyhtiön joukkoon Airlines.comin mukaan lukeutuvat Air New Zealand, All Nippon Airways, Lufthansa, Delta Air Lines, Finnair, Southwest Airlines, KLM, Virgin America, Cathay Pacific, Emirates ja Asiana.