Tavoitteena tuoda 3000 kiinalaista matkailijaa talvi-Suomeen
Finnair ja kiinalainen matkapalvelutarjoaja Alitrip ovat sopineet yhteistyöstä, jonka tavoitteena on tuoda noin 3 000 kiinalaista turistia Suomeen talvikuukausina. Matkapakettien pääpaino on Lapin upeassa luonnossa ja revontulissa.
Finnair ja Alitrip ovat suunnitelleet 7 päivän ja 5 yön Suomi-kokonaisuuden. Pakettiin kuuluu yksi yö Helsingissä, 2 yötä Rovaniemellä ja 2 yötä Ivalossa. Kaunis Helsinki sekä Lapin taianomainen luonto muodostavat matkailijoille ainutlaatuisen elämyskokonaisuuden.
Finnair on ensimmäinen eurooppalainen lentoyhtiö, jonka kanssa Alitrip tekee näin laajaa strategista yhteistyötä. Alitrip perustaa lisäksi Rovaniemelle asiakaspalvelukeskuksen, jotta matkapaketin ostaneet kiinalaiset saavat apua paikan päällä.
”Suomella ja Lapilla on paljon tarjottavaa matkailijoille. Finnairin ja Alitripin yhteistyö on erinomainen tapa lisätä Suomen näkyvyyttä Kiinassa”, sanoo Finnairin kaupallisten toimintojen johtaja Juha Järvinen. ”Odotamme saavamme tuhansia uusia kiinalaisia matkustajia Suomeen tämän uuden matkapaketin ansiosta. Tavoitteenamme on kasvattaa matkailijamäärää tulevina vuosina.”
Finnair lentää Kiinassa kuuteen kohteeseen ja se tarjoaa enimmillään jopa 32 viikkovuoroa Suomen ja Kiinan välillä. Ympärivuotisia kohteita Kiinassa ovat Peking, Chongqing, Hongkong ja Shanghai. Lisäksi Finnair lentää kesäkaudella Guangzhouhun ja Xi’aniin.
Alitrip on nopeasti kasvava kiinalainen, verkossa matkapalveluita tarjoava yritys. Se on osa New Yorkin pörssissä listattua Alibaba Groupia. Alibaba Group on yksi Kiinan suurimmista yrityksistä, johon kuuluvat muun muassa Taobao, T-mall ja Alibaba.com. Yrityksen pääkonttori sijaitsee Kiinan Hangzhoussa.