”Kiitotiestä catwalk”
Suomi on muotimaailman valokeilassa toukokuussa, kun Finnair ja Finavia tuovat seitsemän eurooppalaisen ja aasialaisen huippusuunnittelijan luomukset Helsinki-Vantaan lentoaseman kiitotielle.
Muoti ja matkustaminen ovat aina kuuluneet yhteen. Finnair ja Finavia juhlistavat tätä yhteistä matkaa toukokuussa Match Made in HEL – The Runway -kampanjalla.
Finnair ja Finavia muuttavat Helsinki-Vantaan lentoaseman kakkoskiitotien catwalkiksi, jolla seitsemän huippusuunnittelijaa Kiinasta, Koreasta, Japanista, Britanniasta, Ruotsista, Tanskasta ja Suomesta esittelevät tuoreita mallistojaan. Näytös järjestetään 24. toukokuuta.
”Muodin ja matkailun glamourilla on pitkä yhteinen historia. Lentomatkailulla on ollut avainrooli muoti-ilmiöiden leviämisessä ympäri maailmaa. Muoti yhdistää ja inspiroi ihmisiä. Näemme sen joka päivää lennoillamme Euroopan ja Aasian välillä. Tällä muotinäytöksellä haluamme juhlistaa Euroopan ja Aasian välisiä yhteyksiä ja esitellä tämän hetken kiinnostavimpien suunnittelijoiden töitä molemmilta mantereilta”, sanoo brändi- ja markkinointijohtaja Johanna Jäkälä Finnairista.
”Helsinki-Vantaan lentoasema on keskeinen solmukohta Aasian ja Euroopan välisessä matkailussa. Joka päivä tuhannet ihmiset kulkevat lentoaseman läpi matkustaessaan mantereelta toiselle. Helsinki-Vantaa nousee nyt esille muoti-ilmiöiden ja eri kulttuurien kohtaamispaikkana, kun muotisuunnittelijat idästä ja lännestä kohtaavat toisensa ainutlaatuisessa muotinäytöksessä”, sanoo markkinointijohtaja Katja Siberg Finaviasta.
Näytöksen suunnittelijat on valittu siten, että he edustavat muodin kiehtovimpia ilmiöitä. Heidän nimensä julkistetaan maalis-huhtikuussa ja suunnittelijat esitellään tuolloin Match Made in HEL -kampanjasivustolla osoitteessa www.matchmadeinHEL.com.
”Helsinki-Vantaan lentoaseman kiitotie on mahtava paikka suunnittelijoiden töiden esittelemiseen. Olen innoissani, että saan tuoda toukokuussa Helsinkiin muotimaailman kiehtovimpia nimiä”, sanoo Tuomas Laitinen, joka toimii näytöksen kuraattorina.
Match Made in HEL on Finnairin ja Finavian yhteiskampanja, jonka tavoitteena on edistää Helsinki-Vantaan lentoaseman ja Finnairin tunnettuutta kansainvälisesti sekä tuoda esiin sujuvia vaihtoyhteyksiä Euroopan ja Aasian välillä.