Menu
MATKAVIIKKO
  • Etusivu
  • Mediatiedot
  • Tietoa meistä
MATKAVIIKKO

Finnair joutuu perumaan lentoja 9. ja 13. joulukuuta SLL:n työnseisauksen vuoksi

Posted on 24.11.202424.11.2024 by Eero Havia

Asiakkaiden varauksia siirretään lakkopäiviltä

Suomen Liikennelentäjäliitto SLL on ilmoittanut työnseisauksesta 9. ja 13. joulukuuta 2024. Työnseisaus estää lentojen operoimisen ja johtaa tilanteeseen, jossa Finnair joutuu perumaan merkittävän osan lennoistaan, yhteensä noin 300 lentoa, kyseisiltä päiviltä ja niitä ympäröiviltä päiviltä. Suomen Liikennelentäjäliiton työnseisauksen arvioidaan vaikuttavan noin 33 000:een Finnairin asiakkaaseen.  

“Olemme hyvin pahoillamme siitä, että Suomen Liikennelentäjäliitto on neuvottelemisen sijaan valinnut työnseisauksen, mikä sotkee tuhansien asiakkaidemme matkustussuunnitelmia joulunalusaikana. Teemme kaikkemme palvellaksemme asiakkaita hyvin myös tässä vaikeassa tilanteessa ja tarjoamme asiakkaille mahdollisuuksien mukaan vaihtoehtoisia lentoja”, kertoo Finnairin operatiivinen johtaja Jaakko Schildt. 

Finnairperuu noin 140 lentoa joulukuun 9. päivältä ja noin 150 lentoa joulukuun 13. päivältä. Peruttavien lentojen asiakkaat saavat Finnairilta tiedon perutusta lennosta sitä mukaa, kun peruutukset on järjestelmissä tehty, ja heille pyritään tarjoamaan samalla myös uusi vastaava reititys, joka tulee näkyviin Finnairin Varaukseni-palveluun sekä mobiilisovellukseen.  

Koska uudelleenreititettäviä asiakkaita on paljon, kaikille ei valitettavasti pystytä tarjoamaan alkuperäistä lentoa vastaavaa reititystä, jolloin asiakasta pyydetään olemaan yhteydessä Finnairin asiakaspalveluun sopivan reittivaihtoehdon löytämiseksi. Jos asiakkaalle sopivaa uutta lentoa ei löydy, hän voi hakea lipun hinnan takaisinmaksua Finnairin asiakaspalvelusta, tai jos lippu on ostettu matkatoimiston kautta, kyseisestä matkatoimistosta.  

”Olemme  hyvin pahoillamme huolesta ja vaivasta, jota tämä tilanne aiheuttaa asiakkaillemme ”, sanoo Jaakko Schildt. ”Uusien lentojen etsiminen tuhansille asiakkaille vie aikaa, joten pyydämme asiakkailta kärsivällisyyttä. Asiakaspalvelu tulee varmasti ruuhkautumaan, ja asiakaspalveluun kannattaa olla yhteydessä vasta alkuviikosta. Teemme kaikki parhaamme, jotta asiakkaat voisivat toteuttaa matkasuunnitelmansa tästä ikävästä tilanteesta huolimatta.”  Yksityiskohtaisemmat ohjeet asiakkaille löytyvät Finnairin matkustustiedotteista .

Lähde: Finnair

Uusimmat artikkelit

  • Taitaja2025-tapahtuma järjestettiin Turussa 5.−8.5.2025 – mukana matkailuala 11.5.2025
  • LYGG:n emoyhtiö FlyMaas Oy hakeutui konkurssiin 10.5.2025
  • Ehdokkaiden asettaminen 2025 Finnish Travel Galan palkintokategorioihin on alkanut 10.5.2025
  • Saariston Rengastie avautuu – kausi pidempi kuin koskaan 9.5.2025
  • Helsinkiin odotetaan vilkasta matkailukesää 8.5.2025

Arkistot

Kategoriat

  • Kotimaan matkailu
  • Laivaliikenne
  • Lentoliikenne
  • Liikematkustus
  • Majoitus
  • Matkamessut
  • Muut aiheet
  • SMAL
  • Vapaa-ajan matkailu

Yhteistyössä:

FBTA
© 2025 Matkaviikko Kustannus