Varauspalvelu nyt myös norjaksi, tanskaksi ja puolaksi
Finnairin laajentaessa Aasian-liikenteessään on kasvava kansainvälinen kysyntä luonut tarpeen palvella yhä laajemmin paikallisilla kielillä eri markkinapaikoilla.
Finnairin asiakkaat voivat asioida nyt myös yhtiön norjan-, tanskan- ja puolankielisillä sivustoilla.
”Uusimpien kielien myötä voimme palvella jo puolta maailman kansalaisuuksista heidän omalla kielellään. Kielivalikoimamme käsittää noin 3,3 miljardia ihmistä”, sanoo Finnairin Internet myynnistä vastaava johtaja Mikko Tuomainen.
Internet on nousemassa yhä tärkeämmäksi lentojen myyntikanavaksi.
”Finnair myy internetin välityksellä noin viidenneksen lipuistaan”, kertoo Finnairin myynnistä vastaava johtaja Petri Schaaf. ”Viime vuonna myynti internetissä kasvoi 20 prosenttia. Odotamme että netissä myydään jo kolmannes yhtiön kaikista lentolipuista vuoteen 2010 mennessä.”
Finnair sanoo olevansa yksi harvoista lentoyhtiöistä, jonka internetsivut täyttävät EU:n vaatimukset. EU vaati keväällä useita lentoyhtiöitä korjaamaan www-sivujaan mm. asiakkaille annettavien hintatietojen osalta. Finnair tukee EU:n pyrkimyksiä selkiyttää alan pelisääntöjä.
Finnair tarjoaa internet-sivujen varauspalvelun nyt yhteensä 14 kielellä, jotka ovat suomi, ruotsi, englanti, espanja, italia, japani, kiina, korea, ranska, saksa, venäjä, norja, tanska ja puola.
(EH)