Sähköinen markkinointi on avain kansainväliseen näkyvyyteen
”Finnair tavoittelee yhä laajempaa näkyvyyttä ulkomailla, joten olemme viime vuosina panostaneet digitaaliseen markkinointiin. Se tuo merkittäviä etuja niin viestien kohdentamiseen kuin kustannustehokkuuteen”, kertoo Finnairin globaalin markkinointiviestinnän päällikkö Jarkko Konttinen.
Finnair on saanut tänä keväänä erityistä tunnustusta digitaalisesta markkinoinnistaan.
Voitto-gaalassa Finnairin Early Jack -filmi palkittiin parhaana suomalaisena mainoselokuvana verkkomainonnan sarjassa.
Grafia ry:n järjestämässä mainonnan ja graafisen suunnittelun Vuoden Huiput 2008 – kilpailussa Finnairin Brand Experience -sivusto puolestaan palkittiin hopeahuipulla. Hopeahuipun sai myös Finnairin ja MEKin yhteinen Snow-kampanja.
Grand One -kilpailussa Finnairin Brand Experience -sivusto sekä Snow-kampanja palkittiin kunniamaininnoin. Finnairille myönnettiin tilaisuudessa 10 000 euron erityistunnustus laadukkaasta verkkomainonnasta ja erityisesti liikkuvan kuvan käytöstä.
”Internet tarjoaa kustannustehokkaan kanavan aidosti kansainvälisille näkyvyydelle. Sähköisen markkinoinnin välityksellä tavoitetaan mahdolliset asiakkaat entistä tehokkaammin verkon kautta ja ostoskanava on aina lähellä”, sanoo Konttinen.
Internetin rooli kauppapaikkana on merkittävästi vahvistunut Finnairin lippujen myynnissä. Finnair myy internetin välityksellä noin viidenneksen lipuistaan. Viime vuonna myynti internetissä kasvoi 25 prosenttia.
Finnairissa odotetaan, että ensi vuoteen mennessä jo kolmannes yhtiön kaikista lentolipuista myydään netissä. (EH)