2010 Travel Award kilpailun voitto
Kiinalainen bisnes- ja luksusmatkustajille suunnattu lehti Voyage on valinnut Finnairin parhaaksi lentoyhtiöksi. Palkinto myönnettiin vuoden 2010 Travel Brand Award -kilpailun We Change Traveling -kategoriassa. Voittajan valitsivat lukijat ja asiantuntijakomitea yhdessä.
Viime vuosina Finnairin strategiaan on kuulunut olennaisena osana yhtiön aseman vahvistaminen Aasian-markkinoilla, erityisesti Euroopan ja Aasian välisessä liikenteessä. Kiinan-liikenne on Finnairin Aasian-strategian yksi tärkeimmistä kulmakivistä.
”Palkinto vahvistaa, että Finnair on erittäin arvostettu lentoyhtiö Kiinassa, brändimme tunnettuus on lisääntynyt maassa merkittävästi ja palvelumme on kilpailukykyistä Aasian kasvavilla markkinoilla”, Finnairin Kiinan myyntijohtaja Mikko Rautio sanoo.
Aasian maiden taloudet ovat kasvaneet huikeasti ja aasialaiset kuluttajat vaurastuvat hyvää vauhtia. Maailman 25 taloudeltaan nopeimmin kasvavasta kaupungista 24 Aasiassa ja Finnairin kannalta relevantissa Aasia-Eurooppa-liikenteessä jo nyt 15 miljoonaa matkustajaa vuosittain.
”Finnairin potentiaaliset markkinat ovat Aasiassa 600 kertaa suuremmat kuin Suomen markkinat ja luksuskuluttajia on Kiinassa jo nyt 100 miljoonaa”, Rautio summaa.
Voyage-lehti kuuluu SEEC Media Group Ltd:hen, joka on Kiinan merkittävimpiä mediaryhmittymiä. Lehden levikki on 582 000 numeroa kuukaudessa, ja lisäksi lehti ilmestyy myös internetissä. Voyagen lukijakunta koostuu suurimmaksi osaksi Kiinan eliitistä, johon lukeutuu muun muassa talous- ja yrityselämän vaikuttajia.
Finnair on laajentanut reittiverkostoaan Kiinassa ja on lentänyt suoraan Pekingiin päivittäin jo vuodesta 1988 lähtien. Finnair lentää päivittäin Pekingistä, Shanghaista ja Hongkongista yli 50 Euroopan kohteeseen Helsingin kautta. (EH)