Kohu-uutisen sisältöä oiotaan mediassa.
Kuluvan viikon alussa norjalainen talouslehti Dagens Naeringsliv nosti etusivun jutuksi ja kotimainen media Suomessa seurasi mukana uutisoiden SAS:n tavoitteeksi ostaa Finnair. Asia mainittiin SAS:n tuoreen pääjohtaja Jörgen Lindegaardin sanomaksi.
Toukokuun viimeisen päivän lehdissä asian oikeaa laitaa korjaillaan. Mm. Kauppalehti on uhrannut runsaasti palstatilaa sille, mitä pääjohtaja Lindegaard haluaa oikeasti sanoa. Finnairin osto ei ole SAS:n pyrkimyksenä.
Myös Finnair on suunnallaan kumonnut ajatuksen yhtiön myynnistä. Yhtiön viestintäjohtaja Christer Haglund arvelee Finnairin omalle henkilöstölle suunnatussa viestissä suuriin mittasuhteisiin paisunutta uutisankkaa SAS:n uuden pääjohtajan profiilin nostoksi ja paljastuneeksi haaveeksi, joita kaikilla ihmisillä saa olla.
Väärällä, hätiköidyllä ja varmasti asianmukaisesti tarkistamattomallakin uutisoinnilla media kuitenkin aikaansai jopa hypähdyksen Finnairin pörssikurssissa. (EH)