Menu
MATKAVIIKKO
  • Etusivu
  • Mediatiedot
  • Tietoa meistä
MATKAVIIKKO

Finnairilta uusi digipalvelu aluksi Kiinan, Singaporen ja Hongkongin markkinoille

Posted on 21.9.20188.12.2018 by Eero Havia

”Panostus, jonka myötä kansainväliset asiakkaat löytävät matkailumme helmet”

Finnair tuo kansainvälisille asiakkaille alkuvuonna 2019 uuden digitaalisen palvelun, jonka kautta Suomen matkailun helmet ovat helposti löydettävissä, ostettavissa ja paketoitavissa yksilöllisiksi ja elämyksellisiksi kokonaisuuksiksi. Finnair kutsuu nyt suomalaisia matkailutoimijoita mukaan kehittämään aitoja, kestävän kehityksen mukaisia ja laadukkaita matkailuelämyksiä ja tuomaan ne tehokkaasti kansainvälisten asiakkaiden ostettaviksi uuden digipalvelun avulla.

Finnair on kesän aikana testannut palvelun prototyyppiä Singaporessa, Hongkongissa, Australiassa, Iso-Britanniassa ja Yhdysvalloissa.

”Palaute palvelusta ja mukana olleista elämyksistä oli todella rohkaisevaa,” kertoo Finnairin kaupallinen johtaja Juha Järvinen. ”Uuden palvelun brändi tulee olemaan Finnairista erillinen, mutta me toimimme tässä yhteen vetävänä voimana, ja tuomme projektiin koko digiosaamisemme ja kansainvälisen myynti- ja markkinointiverkostomme.”

Ensimmäiseksi uusi palvelu viedään Kiinan, Singaporen ja Hongkongin markkinoille vuoden 2019 ensimmäisellä neljänneksellä.

Matkailupalveluiden digitalisointi on keskeisessä roolissa matkailuteollisuuden kehittämisessä, sillä yhä useampi kansainvälinen matkailija etsii, suunnittelee ja ostaa matkansa verkossa tai mobiilipalveluissa. Hyvänä esimerkkinä on Islanti, jossa lukuisten matkailutoimijoiden tarjonta on tuotu asiakkaiden helposti ostettaviksi Bokunin kehittämän digitaalisen alustan päälle, joka toimii matkailuelämysten digitaalisena inventaariona. Bokunin alusta on taustalla myös Finnairin kehittämässä uudessa palvelussa.

”Suomessa on upeita matkailuelämyksiä ympäri vuoden, mutta ne pitää saada helpommin asiakkaiden ulottuville. Uskon, että yhdessä toimimalla saamme matkailusta Suomen talouden vahvan tukijalan”, Järvinen sanoo. ”Aitous, kestävä kehitys ja laatu ovat avainsanoja, kun etsimme elämyksiä mukaan uuteen palveluun.” (EH)

Vastaa Peruuta vastaus

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Uusimmat artikkelit

  • ”Alkoholiveron kiristäminen kasvattaa alkoholin matkustajatuontia” 13.5.2025
  • Koli ja Pielisen Karjala ovat nyt ”Myyttinen Suomi” 12.5.2025
  • Taitaja2025-tapahtuma järjestettiin Turussa 5.−8.5.2025 – mukana matkailuala 11.5.2025
  • LYGG:n emoyhtiö FlyMaas Oy hakeutui konkurssiin 10.5.2025
  • Ehdokkaiden asettaminen 2025 Finnish Travel Galan palkintokategorioihin on alkanut 10.5.2025

Arkistot

Kategoriat

  • Kotimaan matkailu
  • Laivaliikenne
  • Lentoliikenne
  • Liikematkustus
  • Majoitus
  • Matkamessut
  • Muut aiheet
  • SMAL
  • Vapaa-ajan matkailu

Yhteistyössä:

FBTA
© 2025 Matkaviikko Kustannus