Menu
MATKAVIIKKO
  • Etusivu
  • Mediatiedot
  • Tietoa meistä
MATKAVIIKKO

Finnairin jouluhaaste kiinalaisen some-palvelun kärkisijoilla

Posted on 8.1.201910.1.2019 by Eero Havia

Finnairin, Mirumin ja Dagmarin yhteistyössä tekemä jouluhaastekampanja ylsi kiinalaisen sosiaalisen median palvelu WeChatin kymmenen parhaan globaalin kampanjan listalla sijalle kolme.

Saavutuksen merkittävyyttä lisää se, että muut listalle päässeet mainostajat ovat käyttäneet huomattavasti isompia panostuksia kampanjoissaan. Listalta löytyy tyypillisesti maailman isoimpia brändejä luksustuotteista automerkkeihin. Yli miljardin käyttäjän WeChat arvioi menestystä kampanjaan sitoutumisen eli tykkäysten, kommenttien ja jakojen määrällä.

Finnairin kampanjassa kysyttiin, mitä ihmiset voisivat antaa pois tarjotakseen jollekin hyvän mielen. Tutkitusti antaminen tekee ihmisen onnelliseksi, ja siksi Finnair halusi saada ihmiset miettimään, mikä joulussa oikeasti on tärkeää.

Haasteen taustalla oli tavoite saada ihmiset ajattelemaan immateriaalisia asioita ja mahdollisesti hyväntekeväisyyttä. Finnair ei kuitenkaan halunnut toteuttaa haastetta suoraan minkään hyväntekeväisyysjärjestön kanssa, vaan kyseessä on hyvin matalan osallistumiskynnyksen kampanja, jossa riittää jo pelkkä ajatus ja sen jakaminen. Kampanja on ollut varsin menestyksekäs myös länsimaisissa kanavissa ja on kerännyt esimerkiksi Finnairin omalle kampanjasivulle noin 20 000 tarinaa.

”On upeaa päästä tälle listalle globaalien jättien joukkoon. Mieltä lämmittää erityisesti se, että haasteemme on selvästi puhutellut ihmisiä, jolloin se on levinnyt viraalisti yhtä isoksi kuin näiden mammuttibrändien kampanjat. On myös hienoa, että lähes kaikki tarinat liittyvät lähimmäisten auttamiseen tai muihin immateriaalisiin asioihin, joten olemme onnistuneet herättämään juuri oikeanlaisia ajatuksia. Tämä sopii myös hyvin meidän arvoihimme”, toteaa Finnairin Senior Brand and Marketing Manager Hanna Seppä.

Finnairin jouluhaasteen kampanja on toteutettu Finnairin ja Mirum Helsingin yhteistyönä. Mediatoimistona toimi Dagmar.

F

Vastaa Peruuta vastaus

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Uusimmat artikkelit

  • ”Alkoholiveron kiristäminen kasvattaa alkoholin matkustajatuontia” 13.5.2025
  • Koli ja Pielisen Karjala ovat nyt ”Myyttinen Suomi” 12.5.2025
  • Taitaja2025-tapahtuma järjestettiin Turussa 5.−8.5.2025 – mukana matkailuala 11.5.2025
  • LYGG:n emoyhtiö FlyMaas Oy hakeutui konkurssiin 10.5.2025
  • Ehdokkaiden asettaminen 2025 Finnish Travel Galan palkintokategorioihin on alkanut 10.5.2025

Arkistot

Kategoriat

  • Kotimaan matkailu
  • Laivaliikenne
  • Lentoliikenne
  • Liikematkustus
  • Majoitus
  • Matkamessut
  • Muut aiheet
  • SMAL
  • Vapaa-ajan matkailu

Yhteistyössä:

FBTA
© 2025 Matkaviikko Kustannus