Menu
MATKAVIIKKO
  • Etusivu
  • Mediatiedot
  • Tietoa meistä
MATKAVIIKKO

Finnairin Q1 lievästi tappiollinen

Posted on 21.5.200229.12.2018 by Eero Havia

”Hyvät edellytykset tehdä voitollinen tulos vuonna 2002”

Finnairin ensimmäinen vuosineljännes (Q1) tammi-maaliskuu 2002 jäi 2,6 miljoonaa euroa tapiolle, kun vastaava vuodentakainen luku näytti plussaa 14,7 MEUR tuolloin vielä kasvavan liikematkustuksen aikana.

”Emme tietenkään voi erityisesti iloita ensimmäisen vuosineljänneksen tappiollisesta tuloksesta, mutta sitä ei tarvitse myöskään hävetä eurooppalaisessa vertailussa”, sanoi pääjohtaja Keijo Suila Q1-tulosjulkistamisen yhteydessä 21.5. 2002 Helsingissä. ”Meillä on kaikki edellytykset tehdä koko vuoden 2002 tuloksesta voitollinen.”

Suilan mukaan talouden pohja Finnairissa on terve, tuote Suomen markkinapaikalla ylivertainen mm. 30 suorine yhteyksineen Helsingistä maailmalle. Lentojen täsmällisyys, harvat lentojen peruutukset (vähiten Euroopassa), uudet koneet ja laadukkaat allianssikumppanit ovat pääjohtajan mielestä muita Finnairin vahvuuksia. Aasian liikenne on kasvanut viimeiset kuukaudet jopa yli 40 %:n vauhdilla.

”Emme ole myöskään tehneet mitään irtisanomispaketteja koko takanamme olevan dramaattisen vaiheen aikana. Tästä etuna yhtiöllä on nyt resurssipohja ja valmius myös kiihtyvään, tulevaan kasvuun”, sanoi Suila. (EH)

Vastaa Peruuta vastaus

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Uusimmat artikkelit

  • SAS tilaa 55 Embraer E195-E2-konetta 1.7.2025
  • Matkustatko kovan helteen maahan? Näin tunnistat kehon liiallisen lämpenemisen 1.7.2025
  • Turespaña käynnistää uuden kampanjan “Think You Know Spain? Think Again” 1.7.2025
  • IAU:n työtaistelu: Finnair peruu taas noin 100 lentoa keskiviikkona 2. heinäkuuta 1.7.2025
  • Oman Air liittyi oneworld -allianssiin 30.6.2025

Arkistot

Kategoriat

  • Kotimaan matkailu
  • Laivaliikenne
  • Lentoliikenne
  • Liikematkustus
  • Majoitus
  • Matkamessut
  • Muut aiheet
  • SMAL
  • Vapaa-ajan matkailu

Yhteistyössä:

FBTA
© 2025 Matkaviikko Kustannus