Lokakuussa lähes 85 000 lentomatkustajaa
Kotimainen lentoyhtiö Finncomm Airlines kuljetti lokakuussa 84 426 matkustajaa, mikä on yhtiön kaikkien aikojen ennätys. Tammilokakuussa yhtiön matkustajamäärä oli noin 730 000, joka on vain 1 % vähemmän kuin vuonna 2008.
Finncomm on vahvistanut reittiverkostoaan lisäämällä kotimaanlentoja sekä avaamalla elokuussa uuden reitin Norrköpingiin.
Taloudellisen taantuman aikana liikematkustaminen on vähentynyt. Asiakaspohjan laajentamiseksi Finncomm Airlines onkin panostanut halpalentokonseptiinsa, kerrotaan yhtiöstä.
Halpoja 39 euron hintaisia lentolippuja myydään yhtiön omassa verkkokaupassa fc.fi. ”Hintamielikuvan muuttaminen on pitkäjänteistä työtä, ja ottaa aikansa ennen kuin lentäminen on ihmisten mielissä varteenotettava matkustusmuoto myös kotimaassa”, sanoo Finncomm Airlinesin markkinointijohtaja Tuure Holkko. ”Nyt on kuitenkin nähtävissä, että ponnistelut alkavat tuottaa satoa ja yksityismatkustus on ilahduttavasti lisääntynyt reiteillämme.”
Finncommin yksityismatkustajista lähes 90 % ostaa lippunsa verkosta. Yhtiön oma verkkokauppa fc.fi poikkeaa muista siirtämällä tehostuneesta prosessista aiheutuvat hyödyt asiakkaan eduksi. ”Lähdemme siitä, että kun asiakas tekee itse varauksen, siitä ei ole syytä periä toimitusmaksua”, Holkko sanoo. ”Myös sämpylä ja juoma sisältyvät aina lipun hintaan. Tarjoilusta lennolla emme aio luopua, katsomme sen kuuluvan osaksi matkaa, vaikka lentolippu olisikin halpa.” (EH)