Tavoitteena laajentaa asiakaskuntaa
Finncomm Airlines siirtyy Suomessa lentomatkojen myynnissä kokonaan yhdensuuntaiseen hinnoitteluun. Tähän saakka halvimmissa hinnoissa on ollut meno-paluuvaatimus, osassa hintoja myös ennakko-ostoehtoja. Nyt nämä rajoitukset poistuvat. Matkustaja voi tehdä itse päätöksensä, millä lipputyypillä haluaa matkustaa. Uusilla hinnoilla voi matkustaa 5.1.2009 alkaen.
Uusi hinnoittelu muodostuu kolmesta tuoteperheestä:
FLEX on monipuolisin. Siihen voi tehdä muutoksia ilman rajoituksia ja lisämaksuja. Myös varatun matkan peruuntuessa saa täyden takaisinmaksun.
EASY on edellistä edullisempi. Siinä varauksen muutos on maksullinen.
SMART on halpalentokonseptin mukainen lippu, jota ei voi muuttaa eikä siinä ole takaisinmaksua. Smart-hinnat alkavat 39 eurosta.
Finncomm Airlinesin tavoitteena on hintauudistuksen kautta löytää uutta asiakaskuntaa myös yksityismatkustajista. Finncomm on budjetoinut vuodelle 2009 kasvua sekä liikevaihtoon että matkustajamäärään – huolimatta päällekäyvästä talouden taantumasta. (EH)