Puhelinpalvelu myös nettivaraajien tukena
Tuore kuluttajatutkimus (Taloustutkimus 2012) listasi Finnmatkojen puhelinpalvelun matkailualan parhaaksi Suomessa. Kaikkien alojen vertailussa Finnmatkat sijoittui seitsemänneksi, kun tutkittuja puhelinpalveluita oli yhteensä 79.
”Olemme tehneet järjestelmällistä työtä, sekä laajan organisaatiomuutoksen tarjotaksemme parasta palvelua asiakkaillemme. Tulokset osoittavat, että henkilöstömme ammattitaito on huippuluokkaa”, Finnmatkojen asiakaspalvelusta vastaava Jouni Ojaniemi sanoo.
Finnmatkojen puhelinpalvelu toimii entistä vahvemmin asiakastukena nettivaraajille. Myös sosiaalinen media on aktiivinen asiakaspalvelukanava.
”Perinteistä puhelinpalvelua on kehitetty tämän päivän asiakastarpeisiin. Lähes 80 prosenttia matkoista varataan jo netistä, ja tämä pitää ottaa huomioon kaikessa tekemisessämme”, kertoo Ojaniemi.
Edelleen on myös niitä, jotka arvostavat henkilökohtaista palvelua ja asiantuntevaa, kiireetöntä juttuseuraa.
”Heitä varten avasimme keväällä uuden Kiireetön palvelu -puhelinlinjan, joka on erityisesti ikääntyneempien ihmisten keskuudessa otettu hyvin vastaan.”
Finnmatkat on myös valittu finaaliin ’Vuoden Parhaat 2012’ -asiakaspalvelukilpailussa. Loppuarvioinnit finaaliin päässeissä yrityksissä tehdään kesäkuun alussa ja tulokset julkaistaan syksyllä.