Helsingin Messukeskus ja NoHo Partners Oyj ovat solmineet monivuotisen sopimuksen ravintola- ja catering-palveluista. Sopimus astuu voimaan 1.7.2023. Yhteistyön myötä Suomen suurimman tapahtumakeskuksen ravintolamaailma uudistuu merkittävästi. |
NoHo Partners Oyj on vuonna 1996 perustettu suomalainen ravintola-alan palveluihin erikoistunut konserni. Yhteistyö Messukeskuksen kanssa lukeutuu NoHo Partnersin suuriin kaupunkihankkeisiin. Yhtiö on perustanut tapahtumiin ja elämyksiin keskittyvän liiketoimintayksikön NoHo Eventsin, joka tavoittelee johtavaa asemaa Pohjoismaissa. ”Helsingin Messukeskus on suomalaisten tapahtumien, kongressien ja messujen instituutio. On kunnia-asia päästä mukaan kehittämään sen ravintolatoimintoja yhdessä Messukeskuksen kanssa. Messukeskuksen ravintolatoiminnat ovat kokoluokassaan ainutlaatuiset Suomessa ja niiden kehittäminen ja kasvattaminen osuu strategiamme ytimeen”, sanoo NoHo Partners -konsernin toimitusjohtaja Aku Vikström. Helsingin Messukeskus järjestää vuosittain kymmeniä isoja ammatti- ja yleisömessuja, satoja kokouksia, tuhansien osallistujien kansainvälisiä kongresseja, yritys- ja viihdetapahtumia sekä juhlia, joissa vierailee vuosittain yhteensä noin miljoona kävijää. Messukeskuksen ravintolatoiminnan kokonaismyynti on noin 15 miljoonaa euroa vuodessa. ”Tapahtuma-ala kehittyy nopeasti. Ravintolapalvelut ovat yhä tärkeämpi osa onnistunutta tapahtumakokemusta. Yhteistyön myötä ravintolamaailmamme uudistuu voimakkaasti. Myös tilojen saavutettavuutta ja viihtyisyyttä parannetaan merkittävästi. NoHo Partnersin kanssa pystymme kehittämään suussa sulavia elämyksiä ja kiehtovia ravintolamiljöitä niin kotimaiselle kuin kansainväliselle asiakaskunnallemme”, sanoo Helsingin Messukeskuksen toimitusjohtaja Anni Vepsäläinen. Messukeskuksen ravintolamaailmaan kuuluu 21 erilaista ravintolaa ja kahvilaa mukaan lukien Messukeskuksen yhteydessä toimivan hotellin ravintolapalvelut. Hallitiloissa catering pystytään tarvittaessa järjestämään samanaikaisesti jopa 10 000 juhlavieraalle. Liiketoiminta on erittäin monipuolista ja asiakaskunta kansainvälinen. Tarjoaman on venyttävä notkeasti fine diningista sormisyötäviin ja samppanjabaariin, herkullisista kahvilatuotteista laadukkaaseen lounaspöytään ja salaattibaarista rentoon ja nopeasti nautittuun pikaruokaan. Vastuullisuus ravintolapalveluissa sekä ruoan korkea laatu, alkuperä ja jäljitettävyys ovat molemmille sopimuskumppaneille tärkeitä tavoitteita. Yhteisiin suunnitelmiin kuuluvat muun muassa vastuulliset ja eettisesti kestävät hankinnat, ruokahävikin torjuminen, energiankulutuksen vähentäminen, ympäristöä säästävien pakkausmateriaalien hyödyntäminen ja tehokas kierrätys. |