Yksi maailmalla hyvin tunnetuista hotellituote-merkeistä
Elokuussa 2012 tulee kuluneeksi 60 vuotta siitä, kun Holiday Inn avasi ensimmäisen hotellinsa. Samalla ketju ilmoittaa käynnistävänsä maailmanlaajuisen kuluttajakampanjan, joka juhlistaa brändin innovatiivista perintöä.
50-luvun alussa lomat olivat usein amerikkalaistenkin keskivertoperheiden ulottumattomissa ja moni hotelli ei kyennyt tarjoamaan, mitä matkustavat oikeasti halusivat. Kemmons Wilson tajusi pian yrittäjänä tämän ja niin vuonna 1952 avattiin ensimmäinen Holiday Inn -hotelli. Uusi hotellikonsepti, johon sekä liike- että vapaa-ajan matkustajat voisivat luottaa, tarjosi ystävällisen palvelun, mukavuuden sekä rennon ilmapiirin.
Luotettavan ja ystävällisen palvelun lisäksi Holiday Inn -hotellien historiaan liittyy vahvasti sana ”ensimmäisenä”. Holiday Inn kertoo olleensa ensimmäinen hotelliketju, joka otti hotelleissa käyttöön monia uusia tänä päivänä itsestään selviä asioita kuten televisiot, sisäpuhelin, ilmastointi, ilmaiset jääpalat, ilmainen pysäköinti, täyden palvelun ravintola sekä uima-allas. Ja kaikki tämä oli tarjolla kohtuulliseen hintaan.
Hyödyntämällä asiakkaiden palautteita ja oivalluksia Holiday Inn jatkoi kehitystään edelleen. Se sanoo olleensa ensimmäinen hotelliketju, jossa lapset voivat syödä ja majoittua ilmaiseksi. Holiday Inn on aloittanut myös online-varaukset ensimmäisenä. Innovatiivisuus näkyy myös Holiday Inn Express -tuotemerkin synnyttämisessä.
Nopeasti kasvava hotelliketju tarjoaa vierailleen miellyttävän ja mukavan kokemuksen sekä vahvan hinta-laatu suhteen.
Tänä päivänä kolme henkilöä kirjautuu sisään Holiday Inn -hotelliin joka sekunti ja vuosittain yli 100 miljoonaa yötä vietetään Holiday Inn -hotelleissa. Jo toisena vuonna peräkkäin, brändi on saanut J.D. Power and Associatesin myöntämän palkinnon asiakastyytyväisyydestä.
Holiday Inn aloittaa 60-vuotispäivän johdosta globaalin juhlakampanjan Amerikassa, Kanadassa, Mexicossa ja Kiinassa kutsuen kuluttajia jakamaan heidän ”ensimmäisenä” -tarinoitaan Twitterissa, Facebookissa ja Weibossa. Kampanjaan liittyen Holiday Inn antaa joka päivä elokuussa 60 vapaayötä, juhlistaen samalla omia ikimuistoisia ”ensimmäisiään”. Holiday Inn kutsuu myös globaalisti kuluttajia jakamaan ”ennen ja nyt” valokuvia Facebookissa ja Weibossa.
Lokakuun loppuun saakka jatkuvan kampanjan palkintoina arvotaan useita viikon mittaisia perhelomia voittajan valitsemaan Holiday Inn -hotelliin maailmalla.