Henkilökohtainen avustaja 1. luokan matkustajille
Lufthansa (LH) avaa uusia palvelukäytäntöjä.
Yhtiö on ottanut käyttöön Lufthansa Quick Boarding Gates -portit e-lippumatkustajilleen.
Matkustaja pyyhkäisee lippunsa viivakoodin lukijaan itsepalveluportilla, joka muistuttaa maanalaisista tuttua itsepalveluna toimivaa lipuntarkastusta. Jos istuinnumero on vaihtunut portille ehdittäessä, systeemi kirjoittaa uuden boardingkortin.
Toistaiseksi LH tarjoaa Quick Boardingin osassa Frankfurtin, Munchenin, Berlin-Tegelin, Dusseldorfin, Hanoverin, Hampurin ja Bremenin lentoasemien lähtöportteja.
Lontoon Heathrowlla käyttämässään 2 terminaalissa LH tarjoaa ensimmäisen luokan matkustajilleen henkilökohtaisen avustajan, joka jo lähtöselvityksestä alkaen avustaa matkustajan turvatarkastusten jonojen ohi suoraan loungeen.
Saavuttaessa PA (Personal Assistant) odottaa koneen ovella ja avustaa matkustajan passintarkastusten ja tullin ohi sujuvasti.
Kohtelun saa päivittäin LH:n mukaan noin 50 matkustajaa. Heathrown lisäksi tämä LH:n huippupalvelu on suunnitteilla myös London City Airportiin. (EH)