Menu
MATKAVIIKKO
  • Etusivu
  • Mediatiedot
  • Tietoa meistä
MATKAVIIKKO

Kuoni osti ruotsalaisen luksusmatkatoimiston

Posted on 3.3.201123.1.2019 by Eero Havia

Matkakohteina: Karibia, Mauritius, Bali, Malediivit

Kuoni Group on ostanut ruotsalaisen luksusmatkoihin erikoistuneen Lime Travel AB:n. Tukholmassa sijaitseva Lime Travel on erikoistunut räätälöityihin kaukomatkoihin.

Kauppa laajentaa Kuonin tarjontaa Skandinavian premium-matkamarkkinalla ja sen avulla haetaan myös synergiaetuja Kuonin nykyisen tarjonnan kanssa.

Lime Travel AB perustettiin Tukholmassa 1995. Yhtiön liikevaihto oli vuonna 2010 noin 7,5 miljoonaa euroa ja se työllisti 14 henkilöä, jotka jatkavat edelleen sen palveluksessa osa-omistajana olevan toimitusjohtajan tavoin. Lime Travel integroidaan Kuoni Groupin Market Region Northiin.

Lime Travel kuuluu Ruotsin johtaviin luksusmatkojen järjestäjiin ja sillä on vankka asema Mauritiuksen, Balin, Malediivien ja Karibian matkojen järjestäjänä. Yhtiön tuotteet myydään lähes yksinomaan suoraan asiakkaalle sen omasta toimistosta sekä puhelimitse. Lime Travelilla ei myöskään ole riskinään lento- tai hotellikiintiöitä.

”Lime Travelin hankinta laajentaa Kuonin toimintaa Ruotsin luksusmatkamarkkinalla ja näyttäisi avaavan Kuonille tien myös Tanskan ja Norjan luksusmatkamarkkinoille”, kommentoi Kuoni Scandinavian toimitusjohtaja Leif Vase Larsen.

”Vaikka tuotteet sopisivatkin hienosti myös Suomeen, emme ole ainakaan vielä tässä vaiheessa tehneet päätöstä niiden ottamisesta myyntiin täällä”, sanoo Apollomatkat/Kuonin Suomen maajohtaja Eva Torra. Kuoni Groupiin kuuluvan Apollomatkojen toiminta Suomessa on yhä varsin tuoretta.

(EH)

Vastaa Peruuta vastaus

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Uusimmat artikkelit

  • The Hotel Marian muodonmuutos: Pohjoismaiden ensimmäinen Waldorf Astoria -hotelli 2.7.2025
  • Helsinki–Tallinna-laivalinja täyttää 60 vuotta 2.7.2025
  • SAS tilaa 55 Embraer E195-E2-konetta 1.7.2025
  • Matkustatko kovan helteen maahan? Näin tunnistat kehon liiallisen lämpenemisen 1.7.2025
  • Turespaña käynnistää uuden kampanjan “Think You Know Spain? Think Again” 1.7.2025

Arkistot

Kategoriat

  • Kotimaan matkailu
  • Laivaliikenne
  • Lentoliikenne
  • Liikematkustus
  • Majoitus
  • Matkamessut
  • Muut aiheet
  • SMAL
  • Vapaa-ajan matkailu

Yhteistyössä:

FBTA
© 2025 Matkaviikko Kustannus