We Are in Love -jaksot tavoittavat jopa 950 miljoonaa katsojaa
Kiinalaisen Jiangsu Televisionin suositun We are in love -realityohjelman Lapissa kuvatut jaksot saavat ensi-iltansa Kiinan televisiossa alkaen 24. huhtikuuta. Televisionäkyvyyden lisäksi jaksot tulevat laajasti myös nettilevitykseen mm. Youtubessa. Odotettavissa on Lapin suurin koskaan saama kansainvälinen näkyvyys – ennusteen mukaan sarjan Lappijaksot tavoittavat jopa 950 miljoonaa aasialaiskatsojaa
Kotimaassaan supersuositussa We Are in Love -realitysarjassa aasialaiset kuuluisuudet matkaavat deittailun merkeissä eri puolilla maailmaa. Lapissa kuvattujen jaksojen pääosassa nähdään kotimaissaan megajulkkiksiksi luokiteltavat taiwanilainen miesnäyttelijä Chen Bolin ja eteläkorealainen naisnäyttelijä Song Ji Hyo.
Lappi valikoitui kuvauskohteeksi kiinalaiskanavan marraskuussa tekemän tutustumismatkan seurauksena. Viime vaiheessa Lapin kanssa kilpaili Japanin Hokkaido, kertoo We Are in Love-sarjan ohjaaja Xu Zheng Quai. ”Ainutlaatuisen luonnon lisäksi Lappi pystyi tarjoamaan monipuolisuutta ja sarjamme romanttiseen teemaan sopivaa mysiikkaa – sekä tietenkin Joulupukin.”
Julkkisparin Lappi-aktiviteetteihin kuuluivat mm. kuksan teko, huskyajelu, pilkkiminen, Joulupukin tapaaminen sekä saunominen ja avantouinti.
Pääosin Rovaniemellä ja sen lähiympäristössä kuvatun tuotannon mittavista kuvausjärjestelyistä vastasivat yhteistyössä House of Lapland, Visit Finland, Visit Rovaniemi ja Levin Matkailu.
”Tämä on loistava päänavaus Lapin yhteiselle näkyvyydelle Kiinan markkinoilla ja hieno osoitus siitä, mihin tällainen yhteistyö voi parhaimmillaan johtaa. Haluamme hyödyntää tästä saatavan Lappi-näkyvyyden mahdollisimman hyvin myös jatkossa ja kertoa Lapin mahdollisuuksista laajemminkin”, sanoo Lapin yhteisen markkinointi- ja viestintätalo House of Laplandin toimitusjohtaja Sanna Tarssanen. ”Kiinalaisen tuotantoyhtiön, Lapin partnereiden ja Visit Finlandin yhteinen näkemys, nopea reagointi ja hyvä organisointi mahdollistivat tämän mittavan tv-tuotannon kuvausten saamisen Suomeen. Yksin emme olisi tähän pystyneet”, kiittelee Visit Rovaniemen toimitusjohtaja Sanna Kärkkäinen.
Kiina on kasvava markkina Lapin matkailulle, ja viime vuonna kiinalaisten matkailijoiden yöpymisten määrä kasvoi Lapissa yli 42 prosenttia. Tilastokeskuksen ennakkotietojen mukaan alkuvuoden aikana kasvu on ollut vieläkin voimakkaampaa.
(EH)