Menu
MATKAVIIKKO
  • Etusivu
  • Mediatiedot
  • Tietoa meistä
MATKAVIIKKO

Lufthansan SCORE-ohjelma pitää yhtiön kurssissa

Posted on 15.3.201316.1.2019 by Eero Havia

Myyntituotot kasvoivat 2012, toiminnallinen tulos putosi

Maaliskuun 14. päivä julkistettujen tilinpäätöstietojen mukaan Lufthansa-konsernin myyntituotot vuonna 2012 kasvoivat 4.9 % EUR 30,1 miljardiin. Samaan aikaan toiminnallinen tulos putosi EUR 524 miljoonaan (-36,1 %).

Yhtiön tilivuoden 2012 nettotulos parani roimasti, -13 miljoonasta eurosta (2011) peräti 900 miljoonaan, nyt plussaa. Nettotuloksen parantumiseen vaikuttivat ensisijaisesti kertaluonteiset Amadeus IT Holding S.A.:n osakkaiden sekä tappiollisen British Midland Ltd -lentoyhtiön myynti tilivuoden aikana.

Vuonna 2012 käynnistetyn SCORE-ohjelman rakenteellisten toimien tulosvaikutukseksi Lufthansa ilmoittaa 618 MEUR. SCORE-ohjelmaan on listattu noin 800 toimenpidettä tuottojen parantamiseksi ja kustannusten leikkaamiseksi.

Lufthansa-konsernin työvoima väheni vuoden 2012 aikana yli 3000:lla. Lufthansa työllisti 31.12.2012 yhteensä 116 957 työntekijää, kun luku vuotta aikaisemmin oli 120 055 henkilöä.

Megainvestointi Airbus-koneisiin

Tulosjulkistuspäivänä Lufthansan supervisory board hyväksyi myös massiivisen investoinnin! Lufthansa tilaa Airbusilta 100 kappaletta A320-koneperheen lentokoneita (35 A320neo, 35 A321neo ja 30 A320ceo shartlet-siivekkein) sekä kaksi uutta A380-superjumboa.

Airbusin mukaan kaupan arvo listahinnoin on n. USD 11,2 miljardia.

(EH)

Vastaa Peruuta vastaus

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Aamukahvit

Uusimmat artikkelit

  • Viron aamukahvit taas 4. kesäkuuta 27.5.2025
  • Saimaan kanava avataan 26. toukokuuta 26.5.2025
  • Finnlines avaa Vihreän kaistan – vähähiilinen merikuljetus tuo päästövähennyksen 25.5.2025
  • Espanjaan jälleen Blue Flag -ympäristömerkittyjen uimarantojen ennätys 24.5.2025
  • Lahden museot on Vuoden museo 2025 23.5.2025

Arkistot

Kategoriat

  • Kotimaan matkailu
  • Laivaliikenne
  • Lentoliikenne
  • Liikematkustus
  • Majoitus
  • Matkamessut
  • Muut aiheet
  • SMAL
  • Vapaa-ajan matkailu

Yhteistyössä:

FBTA
© 2025 Matkaviikko Kustannus