Menu
MATKAVIIKKO
  • Etusivu
  • Mediatiedot
  • Tietoa meistä
MATKAVIIKKO

M/S Viking Grace kasvattaa Viking Linen markkinaosuutta

Posted on 18.4.201316.1.2019 by Eero Havia

Innovatiivinen kehitystyö jatkuu

Viking Line on ollut tyytyväinen Viking Gracen alkuvuoteen, risteilyaluksella on matkustanut kolmen ensimmäisen kuukauden aikana jo lähes 330.000 matkustajaa. Tämän myötä Viking Line on onnistunut kasvattamaan markkinaosuuttaan Turku-Ahvenanmaa-Tukholma-reitillä 58,4 prosenttiin (tilanne 31.3.2013), kun viime vuonna samaan aikaan se oli hieman yli 47 prosenttia.

Viking Linen uusin laiva M/S Viking Grace aloitti liikennöinnin 15.1. ja kolmen ensimmäisen kuukauden aikana laivalla on matkustanut jo 327.925 matkustajaa (15.1.-15.4.2013). M/S Viking Gracen matkustajamäärät Turku-Ahvenanmaa-Tukholma-reitillä ovat nousseet 58,6 prosenttia viime vuoden vastaavaan ajanjaksoon verrattuna. Silloin kyseisellä reitillä liikennöi vielä M/S Isabella.

”Olemme iloisia siitä, että uudet asiakkaat ovat löytäneet Viking Gracelle. Näin toivoimmekin tapahtuvan. Lisäksi erityisen ilahduttavaa on se, että myös uskolliset kanta-asiakkaamme ovat kokeneet uuden aluksen omakseen”, kertoo Viking Linen toimitusjohtaja Mikael Backman.

Erityisen suosittuja palveluita Viking Gracella ovat olleet laivan kokoustilat, uudistuneet ravintolamaailmat sekä täysin uudenlainen Spa & Wellness -osasto. Aluksen laadukkaat hytit ja sen hiljainen käynti, ovat myös saaneet paljon positiivista palautetta asiakkailta.

Eri asiakasryhmien keskuudessa Viking Grace on saanut positiivisen vastaanoton ja Viking Line on ollut erittäin tyytyväinen asiakkailtaan saamaan palautteeseen.

Toimitusjohtajan mukaan Viking Linella ei kuitenkaan ole varaa jämähtää paikoilleen, vaan myös Viking Grace risteilytuotteena on koko ajan uusien kehitysideoiden kohteena.

”Pyrimme jatkuvasti kehittämään palveluitamme ja tuotteitamme asiakkailta saamamme palautteen perusteella, jotta pystyisimme jatkossakin palvelemaan asiakkaitamme parhaalla mahdollisella tavalla ja ylittämään heidän odotuksensa”, summaa Backman.

Viking Line on perustanut oman työryhmän risteilytuotteiden kehitystyötä varten. Kehitysryhmän tehtäväkenttään kuuluvat kaikki Viking Linen laivat, ei siis pelkästään Viking Grace. Uusia palvelukonsepteja esitellään tulevaisuudessa eri laivoilla ja toimivimpia konsepteja on tarkoitus monistaa laivasta toiseen. Kehitysryhmän vetäjänä on toimitusjohtaja Mikael Backman.

Vastaa Peruuta vastaus

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Uusimmat artikkelit

  • ”Alkoholiveron kiristäminen kasvattaa alkoholin matkustajatuontia” 13.5.2025
  • Koli ja Pielisen Karjala ovat nyt ”Myyttinen Suomi” 12.5.2025
  • Taitaja2025-tapahtuma järjestettiin Turussa 5.−8.5.2025 – mukana matkailuala 11.5.2025
  • LYGG:n emoyhtiö FlyMaas Oy hakeutui konkurssiin 10.5.2025
  • Ehdokkaiden asettaminen 2025 Finnish Travel Galan palkintokategorioihin on alkanut 10.5.2025

Arkistot

Kategoriat

  • Kotimaan matkailu
  • Laivaliikenne
  • Lentoliikenne
  • Liikematkustus
  • Majoitus
  • Matkamessut
  • Muut aiheet
  • SMAL
  • Vapaa-ajan matkailu

Yhteistyössä:

FBTA
© 2025 Matkaviikko Kustannus