1,3 miljoona matkustajaa, 130 000 myytyä tuoksua
Viking Linen uusin laiva M/S Viking Grace on risteillyt Itämerellä vuoden ajan.
Viking Line on erittäin tyytyväinen uuden aluksen herättämään kiinnostukseen ja ensimmäisen vuoden suosioon. Käyttöaste on ollut koko vuoden korkea, ja laiva on nostanut Viking Linen markkinaosuuden Turku-Tukholma-reitillä 57,3 prosenttiin. Aluksen yksivuotisjuhlaa vietetään hohdokkaan all-inclusive-risteilyn merkeissä 13.-15.1.2014.
M/S Viking Grace on Itämeren risteilijöistä tuorein, ja se on nostanut alueen risteilyelämykset uudelle tasolle tuoden lisää vaihtoehtoja Itämeren matkustajille. Alus on herättänyt paljon kiinnostusta niin kotimaassa kuin kansainvälisesti ja ollut näin ollen piristysruiske koko alalle.
”Olemme erittäin iloisia siitä, että M/S Viking Grace on houkutellut myös täysin uudenlaisia matkustajia kokeilemaan 2000-luvun risteilyjä. Ihmiset ovat olleet ilahtuneita uudenlaisesta designista sekä tyytyväisiä tarjolla oleviin palveluihin, kuten erilaisiin ravintoloihin ja spa-osastoon, Viking Linen toimitusjohtaja Mikael Backman summaa.
M/S Viking Gracen ensimmäiseen vuoteen on mahtunut paljon tapahtumia. Monet suomalaiset, ruotsalaiset ja kansainvälisetkin vieraat ovat halunneet kokea Itämeren risteilyjen pioneerin, ja miljoonannen matkustajan rajapyykkiä juhlittiin laivalla näyttävästi jo viime vuoden syyskuussa.
Vuoden aikana risteilyelämysten tuottamiseen on käytetty laivalla yli 882 000 työtuntia. M/S Viking Gracella työskentelee noin 225 henkilöä 40 eri työtehtävässä kokista risteilypäällikköön ja trubaduurista kapteeniin.
M/S Viking Grace pyrkii tarjoamaan uusia elämyksiä myös ruoanystäville ja on tuonut uudentyyppisiä ravintoloita ja ruokahittejä Itämerelle. Tällä hetkellä uusin ruokatrendi on gourmethotdogit samppanjan kera. Kesällä laivalla lanseerattiin New Yorkin valloittanut ruokahitti Ramenburger, jota on valmistettu Frank’s-ravintolassa tähän mennessä jo yli 1 000 annosta.
Aluksella on maailman suurin kelluva tax-free-maailma ja myynnissä on noin 10 000 eri tuotetta. Vuoden aikana myymälässä on myyty mm. 6 700 paria Converse-kenkiä, 130 000 tuoksua sekä 43 000 korua.
(EH)