Yhtiö kasvatti markkinaosuuttaan Unkarin markkinapaikalla
Unkarin lentoyhtiö Malév ilmoittaa liikenteensä kasvaneen kuluvan vuoden toisella vuosineljänneksellä (Q2) eli huhti-kesäkuussa 2009. Liikenteensä volyymin kasvuprosentiksi yhtiö mainitsee 8 %, huolimatta rahassa mitattujen myyntituottojen alentumisesta.
”Malév on yksi muutamasta harvasta eurooppalaislentoyhtiöstä, joka on onnistunut kasvattamaan matkustajamääräänsä”, sanoo yhtiön kaupallinen johtaja Karim Makhlouf.
Onnistumisen taustaksi CCO Makhlouf mainitsee yhtiönsä uudistetun strategian, keskittymisen avainmarkkinoihin sekä uusiin matkustajasegmentteihin suunnatut toimenpiteet, uuden hintarakenteen, säännölliset online-kampanjat. Malév sanoo kaksinkertaistaneensa markkinointibudjetttinsa.
Käänne saatiin tapahtumaan viime huhtikuussa, kun eurooppalaisille lentoyhtiöille tyypillinen laskeva trendi onnistuttiin katkaisemaan. Kasvu jatkui touko- ja kesäkuun 8 % vauhdilla. Unkarin kotimarkkinoilla yhtiö valtasi markkinaosuutta 3,2 %:n verran lisää, nyt 43,4 %.
Malévin tärkeimmät reitit suuntautuvat Budapestista läntiseen ja pohjoiseen Eurooppaan. Verkostoyhtiön jatkomatkustuksen osuus on myös kasvanut 15 % Q2:n aikana. (EH)