Menu
MATKAVIIKKO
  • Etusivu
  • Mediatiedot
  • Tietoa meistä
MATKAVIIKKO

Matka 2026 messuja valmistellaan jo

Posted on 17.5.202517.5.2025 by Eero Havia

Matkamessuihin eli tammikuun 2026 toteutukseen on vielä noin 8 kuukautta, mutta valmisteleva työ on Helsingin Messukeskuksessa jo käynnistetty. Ensi vuoden Matka-messujen ajankohta on 14.-18. tammikuuta, 2026 – totutusti tammikuun kolmas viikonvaihde. Messut käynnistyvät keskiviikkona 14.1. ammattilaisten Matka Workshop Day – tapaamisilla ja jatkuvat torstain 15.1. ammattilaisten messupäivällä jatkuakseen viikonlopun 16.-18. tammikuuta 2026 yleisöpäivillä.

Viime tammikuun messuilla 2025 vieraili 56 000 kävijää, joista matkailun ja matkakaupan ammattilaisia oli 15 500. Näytteilleasettajia oli 850 ja osallistuvia maita 70.  Kävijämäärä nousi edellisvuodesta 11  %, ammattilaisten osalta jopa 16 %.

Messukeskuksen järjestämän ensimmäisen Matka 2026 .tietoiskun mukaan jo nyt voivat näytteilleasettajiksi aikovat tehdä osastojen varauksia ja varmistaa näkyvyys tässä tulevan vuoden alun huipputapahtumassa.

Matkamessut  ja Helsingin Messukeskus evästävät näytteilleasettajiksi aikovia ja muita toimijoita:

1. Tavoita juuri oikea kohderyhmä

  • Matkamessut houkuttelee vuosittain kymmeniätuhansia matkailusta kiinnostunutta kuluttajaa sekä alan ammattilaista, jotka etsivät uusia tuotteita, palveluita ja tietoa

2. Näkyvyys

  • Pohjois-Euroopan suurimmassa matkailualan tapahtumassa. Osallistuminen Matkamessuille vahvistaa brändimielikuvaa alan toimijana.

3. Ostovoimainen yleisö

  • Matkamessut tavoittaa kohderyhmän ostovoimaiset kuluttajat ja tuo heidät neljäksi päiväksi saman katon alle! Tapahtumassa on mahdollista tehdä kauppaa ja vahvistaa kuluttajien myöhempiä ostoaikeita 

4. Verkostoituminen alan vaikuttajien ja ammattilaisten kanssa ​

  • Messut ovat erinomainen paikka luoda kuluttajien lisäksi kontakteja alan vaikuttajiin, mediaan ja ammattilaisiin. ​

5. Suora kuluttajapalaute ja kysyntä ​

  • Messut tarjoavat suoran kontaktin loppuasiakkaisiin. Kasvatat tunnettavuutta, jäät kävijöiden mieleen ja saat suoraa palautetta kuluttajilta​ Osallistuminen ei ole pelkästään näkyvyyttä – se on sijoitus kasvuun, brändin tunnettuuteen ja oikean kohderyhmän tavoittamiseen!

Matkamessujen toimeksiantaja on tietuttuun tapaan Suomen matkailualan liitto (SMAL).

Lähde: Matkamessut / Helsingin Messukeskus

Aamukahvit

Uusimmat artikkelit

  • Matka 2026 messuja valmistellaan jo 17.5.2025
  • IAU:n lakko vaikeuttaa taas tuhansien lentomatkoja – koko matkailualan klusteri kärsii tilanteesta 16.5.2025
  • Qatar Airways julkisti historiallisen diilin: hankkii jopa 210 Boeing-laajarunkokonetta 15.5.2025
  • Uumen Hotels tuo budjettimajoituskapasiteettia Tampereen Finlaysonin alueelle 14.5.2025
  • Ilmailualan toimijat yhteistyöhön häiriökäyttäytymisen hillitsemiseksi 14.5.2025

Arkistot

Kategoriat

  • Kotimaan matkailu
  • Laivaliikenne
  • Lentoliikenne
  • Liikematkustus
  • Majoitus
  • Matkamessut
  • Muut aiheet
  • SMAL
  • Vapaa-ajan matkailu

Yhteistyössä:

FBTA
© 2025 Matkaviikko Kustannus