Tausta: Viisikymmentä kansainvälistä matkabloggaajaa viime Matkamessuilla
Matkamessujen järjestämä kansainvälinen bloggaajaohjelma Nordic Bloggers’ Experience on voittanut lanseeraus & promootio -sarjan Suomen merkittävimmässä tapahtumakilpailussa Evento Awardseissa.
Nordic Bloggers’ Experiencen (NBE) toteuttamisesta vastaa Kohtaamistoimisto Innastus Oy. Ohjelma on toteutettu tiiviissä yhteistyössä Visit Finlandin ja Visit Helsingin kanssa. Kilpailun tulokset julkistettiin 25.3. Evento Awards -gaalassa.
NBE on matkailun menestystarina somessa
Viisikymmentä kansainvälistä matkabloggaajaa 25 maasta vieraili tammikuussa Matkamessuilla, Helsingissä ja talvisessa Suomessa. Nyt kertomukset Matkamessuilla esittäytyneistä yrityksistä ja alueista leviävät blogeissa, instagramissa ja twitterissä ympäri maailmaa 14 eri kielellä. Bloggaajien avulla Matkamessuilla ja NBE-ohjelmassa mukana olleet yritykset saavuttavat maailmanlaajuisen näkyvyyden, jonka vaikutuspiirissä on miljoonia matkustavia ihmisiä.
Matkamessujen bloggaajaohjelman tulokset kertovat Suomen mittakaavassa huikeasta onnistumisesta. Nyt toista kertaa järjestetty Nordic Bloggers’ Experience moninkertaisti tehonsa tänä vuonna eri sosiaalisen median kanavissa. Aihetunnisteella #nbefinland tavoitettiin Twitterissä jopa 25 miljoonaa seuraajaa yli 5000 twiitillä. Bloggaajien seuraajat olivat erittäin sitoutuneita ja kiinnostuneita kampanjan aikana julkaistusta materiaalista. Instagramissa jaettiin yli 1600 kuvaa, jotka keräsivät lähes 260 000 tykkäystä ja yli 10 000 kommenttia. Tällä kertaa mukana oli myös useita videobloggaajia, joiden toteuttamissa kymmenissä videotarinoissa Matkamessujen, Helsingin ja Suomen tunnelma välittyy kymmenille tuhansille seuraajille.
”Kohtaamistoimisto Innastuksen ideoima ja käytännössä toteuttama Nordic Bloggers’ Experience -kampanja on ollut merkittävässä roolissa Matkamessujen kansainvälistymisstrategiassa. Kampanjan avulla tuodaan lisäarvoa Matkamessuilla mukana oleville yrityksille sekä vahvistetaan Matkamessujen tunnettuutta kansainvälisesti. Kohtaamistoimisto Innastuksen ideointikyky, kontaktit, projektin johtotaito sekä positiivinen asenne ovat olleet keskeisessä roolissa projektin onnistumisessa”, kertoo tiedottaja Riikka Luomanpää Messukeskuksesta.
Evento Awards jakaa Suomen merkittävimmät tapahtumapalkinnot
Toista kertaa järjestettävässä Evento Awards -kilpailussa oli neljä sarjaa, johon tapahtumatoimistot lähettivät lähes 70 ehdotusta. Evento-lehden lukijoilta tuli satoja ehdotuksia kuuteen eri sarjaan. Kotimaisista ja kansainvälisistä markkinointiviestinnän ja tapahtuma-alan osaajista koottu tuomaristo arvioi tapahtumatyöt ja lukijoiden ehdotukset. Tuomaristo valitsi jokaisen sarjan finaaliin kolme ehdokasta.
Nordic Bloggers’ Experience voitti lanseeraus ja promootio -sarjan, jossa kilpailivat erilaiset promootiot ja lanseeraustapahtumat. Arvioinnissa painotettiin sitä, että tapahtuma on onnistunut lisäämään tuotteen tunnettuutta tai tutustuttanut asiakkaat täysin uuteen tuotteeseen.