Kahdella markkinointinimellä tulevaisuuteen
MatkaSeniorit sai kesällä yrityskaupan kautta rinnalleen toisen brändin, Kon-Tiki Toursin. MatkaSeniorit keskittyy jatkossakin palvelemaan senioriyhdistyksiä ja Kon-Tiki tarjoaa palveluita laajemmalle asiakassegmentille.
MatkaSeniorien yrittäjä Sini Linnavirta tiivistää toiminta-ajatukseksi järjestää ”yksilöllisiä ryhmämatkoja”. Ne voivat teemoiltaan ja toteutukseltaan olla luonto-, hyvinvointi- tai kulttuurimatkoja, opintomatkoja tai kiertomatkoja. Kon-Tiki markkinointinimenä mahdollistaa loogisesti laajentumisen myös seniorikohderyhmän ulkopuolelle.
Maantieteellisesti kohteet voivat sijaita lähialueillamme, Välimerellä tai jopa kaukomailla. Esimerkkiohjelmia Matkaseniorit on laatinut mm. Viroon, Espanjaan, Itävaltaan, Kroatiaan tai vaikkapa Vietnamiin.
”Henkilökohtainen, asiantunteva palvelu, saattajan avustava palvelu lentoasemalla, asiantuntijaoppaat matkoilla, pienen yrityksen ketteryys ja joustavuus saavat kiitosta ryhmänkerääjiltämme”, sanoo yhtiön markkinoinnista ja myynnistä vastaava Jaana Raunola. MatkaSenioreiden toiminta perustuukin aktiivisten ryhmänkerääjien kanssa tehtävään yhteistyöhön.
Kon-Tiki Tours on keskittynyt matkavalikoimassaan eri puolille maailmaa suuntautuviin alkuperäiskulttuuri-, luonto-, vaellus- ja muihin harrastematkoihin. Yrityksen perusti vuonna 1995 Rauni Tirri, joka jatkaa kaupan jälkeen yrityksen palveluksessa.
MatkaSenioreilla ja Kon-Tikilla on henkilökuntaa yhteensä 13 ja toimistot Espoossa, Turussa ja Sipoossa.
(EH)