Myös Suomen Messujen yritysilme uusitaan
Helsingin Messukeskus uudistaa kevään ja kesän aikana sekä tilojaan että ilmettään. Messukeskuksen Galleria, miljoonan vuosittaisen kävijän yhteinen olohuone, uudistetaan. Pysäköintitalon puoleinen pohjoinen sisäänkäynti laajenee. Kasvojenkohotus yltää myös kongressisiiven puolelle, jossa uudistetaan aulatilat ja pääkokoussali.
Galleria on Messukeskuksen sydän, joka palvelee messuvieraita kaikissa tapahtumissa. Hallien välissä sijaitsevasta jättimäisestä aulatilasta löytyy valtaosa Messukeskuksen ravintola-, kahvila- ja kioskipalveluista. Kesän aikana Galleria kokee täydellisen muodonmuutoksen, kun pintamateriaalit, värit ja valaistus uusitaan.
Uudistusten myötä Messukeskuksen ravintolamaailma monipuolistuu. Tarjontaa uudistetaan yhteistyössä Messukeskuksen ravintolapalveluista vastaavan Fazerin kanssa.
Samalla Messukeskuksen esteettömyys paranee, sillä Galleriaan rakennetaan lisää liukuportaita ja uusi hissi. Pysäköintitalon puoleista pohjoista sisäänkäyntiä laajennetaan, ja sisääntuloaulan kassapisteet uusitaan. Messukeskus saa myös modernin sähköisen opastejärjestelmän. Uusi opastejärjestelmä palvelee Messukeskuksen miljoonaa vuosittaista kävijää nykyistä joustavammin ja tarjoaa uusia näkyvyysmahdollisuuksia näytteilleasettajille ja kumppaneille.
Kongressisiivessä uudistetaan aulatilojen ja pääsalin, 1100-paikkaisen kokoustilan pinnat ja materiaalit. Muunneltavan valaistuksen ansiosta tilat voidaan ”väripestä” tilaisuuden teeman mukaan tai esimerkiksi tilaisuutta isännöivän yrityksen tunnusväreillä.
Uusien tilojen avautuessa elo-syyskuun vaihteessa julkistetaan myös Suomen Messujen uusi yritysilme. Suomen suurin tapahtumatalo on yrityksenä liki sata vuotta vanha. Edellisen kerran visuaalinen ilme uusittiin vuosituhannen vaihteessa.
”Kuluvan vuoden aikana uudistumme ennennäkemättömällä voimalla. Messut ovat jo viidenneksi suurin media Suomessa ja vaikuttavuudeltaan medioista tuloksellisin, sosiaalisin ja elämyksellisin. Kohtaamismedian kasvavasta vetovoimasta kertoo se, että Messukeskuksessa vieraili viime vuonna 1,1 miljoonaa kävijää. Määrä on suurempi kuin viiteen vuoteen”, sanoo Suomen Messujen toimitusjohtaja Christer Haglund.
Messukeskuksen uudistustyöt käynnistyvät huhtikuussa ja jatkuvat läpi kesän. Messukeskuksen näyttelyohjelmaa muutostyöt eivät keskeytä. Remontointi tehdään näyttelyaikojen ulkopuolella ja pääosin kesäkuukausina, jolloin muutostyöt eivät vaikeuta asiakkaiden toimintaa Messukeskuksen tiloissa. Tilat avataan uusittuina syksyn näyttelykauden käynnistyessä elokuussa.