Menu
MATKAVIIKKO
  • Etusivu
  • Mediatiedot
  • Tietoa meistä
MATKAVIIKKO

Montenegro, Korfu ja Albania ovat Tjäreborgin kesän 2019 uutuudet

Posted on 24.9.20188.12.2018 by Eero Havia

”Suurin osa matkoista varataan nyt mobiililaitteilla”

Sää eli aurinko ja lämpö, laadukas ruoka, etenkin lähi- ja luomuruoka ovat säilyneet keskeisinä apelleina suomaisten lomamatkapäätösten kriteereinä. Myös kohdemaan hintataso ja siinä valuutan vaihtokurssi vaikuttavat matkakohteista päätettäessä. Euron vahvuus ja paikallisen valuuttakurssin alamäki ovat viime aikoina vauhdittaneet mm. Turkin matkojen myyntiä, kun liiran vaihtokurssi on lyhyessä ajassa halventunut jopa yli 50 prosenttia.

”Elokuussa 2018 mobiililaitteet ohittivat pöytäkoneet matkoja koskevissa varauksissa ja muussa asiakkaan ja matkanjärjestäjän välisessä kommunikaatiossa”, kertoo Tjäreborgin Jessica Virtanen. Muutosta kuvastaa hänen mukaansa myös se, että nyt matkat varataan nettisaitin tietojen nojalla, kun vielä 2005 Tjäreborg ja sen pohjoismaiset sisaryhtiöt painattivat enimmillään peräti 5,7 miljoonaa kappaletta kalliita, paperisia esitteitä. Nykyisin Oy Tjäreborg Ab:lla ja sen emolla, Thomas Cook Northern Europe –konsernilla on vain kaksi ns. palvelutoimistoa Pohjoismaissa. Toinen näistä Ruotsissa ja toinen Suomessa, missä Helsingin toimipiste palvelee tarvittaessa myös fyysisesti paikan päällä, kuitenkin Kampin toimitalon 5. kerroksessa.

Hotellitarjonnassaan Tjäreborg – Thomas Cook on eriyttänyt brändejään. Omista hotellibrändeistä Sunwing on suunnattu paitsi aikuisille, myös lapsiperheille, kun taas 17 Sunprime –hotellia edellyttävät asiakkailtaan yli 16 vuoden ikää. Ocean Beach Club eli O.B.C.-hotellit ovat sekä pariskunnille että perheille. Tyypillistä niissä on panostus uima-altaisiin, jonne voi olla pääsy jopa suoraan huoneesta. Casa Cook on modernin, urbaanin matkailijan konsepti, jossa on erityisesti panostettu ruokaan. Näitä hotelleja on Kosilla ja Rodoksella sekä kesällä 2019 myös Kreetalla. Family Garden ja Sunwing Family Resort ovat nimensä mukaisesti perhehotelleja ja Cook’s Club on uusin aikuisille suunnattu hotellikonsepti. ”Hotellien sijainnin mainitsee tärkeäksi valintakriteeriksi 74 % matkustajistamme ja näköala on keskeinen yksityiskohta”, sanoo Aura Soininen Tjäreborgista.

Kesän 2019 uutuuskohteita Tjäreborgin tarjonnassa Suomessa ovat Korfu, Montenegro ja Albanian Saranda.
”Talven 2018/2019 jännä, ’stressivapaa’ aurinko- ja rantakohde on Kap Verde, portugalinkielinen itsenäinen pikkuvaltio 460 km Afrikan rannikolta länteen”, sanoo kohteessa toimiva matkaopas Katja Piiparinen. ”Lennämme sinne Helsingistä suoralla lennolla yhteistyössä Thomas Cookin tanskalaisten kanssa siten, että toiseen suuntaan tehdään välilasku Kööpenhaminassa.” (EH)

Vastaa Peruuta vastaus

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Uusimmat artikkelit

  • Ehdokkaiden asettaminen 2025 Finnish Travel Galan palkintokategorioihin on alkanut 10.5.2025
  • Saariston Rengastie avautuu – kausi pidempi kuin koskaan 9.5.2025
  • Helsinkiin odotetaan vilkasta matkailukesää 8.5.2025
  • Tampere-Pirkkalan lentoasemalla suuronnettomuusharjoitus 7.5.2025 7.5.2025
  • Finnlinesin tuloskatsaus tammi–maaliskuu 2025: ”Melko hyvä” 6.5.2025

Arkistot

Kategoriat

  • Kotimaan matkailu
  • Laivaliikenne
  • Lentoliikenne
  • Liikematkustus
  • Majoitus
  • Matkamessut
  • Muut aiheet
  • SMAL
  • Vapaa-ajan matkailu

Yhteistyössä:

FBTA
© 2025 Matkaviikko Kustannus