Norwegian lähti uuteen vuoteen merkittävällä myyntikampanjalla, 1,1 miljoonalla matkustajalla ja 78 prosentin käyttöasteella perinteisesti vuoden hiljaisimpana matkustuskuukautena.
Tammikuussa Norwegianilla oli 1,1 miljoonaa matkustajaa. Siinä on 78 prosentin kasvu viime vuoteen verrattuna. ”Ihmiset matkustavat perinteisesti vähemmän tammikuussa ja käyttävät sen sijaan aikansa tulevien matkojen varaamiseen. Siitä huolimatta meillä oli tässä kuussa lähes täydet koneet lämpimiin kohteisiin. Uudenvuoden myyntikampanjamme tuloksena myimme yli miljoona lippua, mikä on hyvä alku tämän vuoden lippujen myynnille. Myynnin myönteinen kehitys jatkuu myös kampanjan jälkeen. Monet matkustajistamme suunnittelevat tällä hetkellä matkoja koulujen loma-aikoihin ja pitkiin viikonloppuvapaisiin toukokuussa”, sanoo Norwegianin konsernijohtaja Geir Karlsen.
Tämän vuoden kesän lento-ohjelmassa Norwegianilla on 300 reittiä 114 kohteeseen ja mukana on useita uusia kohteita. Samalla, kun reittiverkosto ja uusien koneiden määrä kasvavat, Norwegian palkkaa lisää henkilöstöä.
”Viime viikko oli hyvin erikoinen ilmailualalla Pohjoismaissa Flyrin konkurssin vuoksi. Tunnen syvää myötätuntoa yhtiön henkilöstöä, asiakkaita ja muita kohtaan, joihin tilanne vaikuttaa. Haluaisimme varmistaa, että jumiin jääneet matkustajat pääsevät määränpäähänsä, kun meillä on vapaita paikkoja lennoilla. Kutsumme myös työntekijät, joihin konkurssi vaikuttaa, hakemaan Norwegianin avoimia tehtäviä”, sanoo Karlsen. Norwegianilla oli 1 131 474 matkustajaa tammikuussa, mikä on 78 prosenttia enemmän kuin tammikuussa 2022. Käyttöaste oli tammikuussa 78 prosenttia. Kapasiteetti (ASK) oli 1 870 miljoonaa istuinkilometriä ja myytyjen henkilökilometrien määrä (RPK) 1 453 miljoonaa istuinkilometriä. Tammikuussa Norwegianilla oli keskimäärin 62 lentokonetta käytössä, ja se lensi 99,5 prosenttia aikataulun mukaisista lennoista. Täsmällisyys, mitattuna lentojen määrällä, jotka lähtivät 15 minuutin sisällä aikataulun mukaisesta ajasta, oli 85,0 prosenttia tammikuussa. |