Lentoyhtiöala houkutti ammattilaisen takaisin Yellow Sky Oy Ltd on nimittänyt 25. maaliskuuta alkaen myyntipäälliköksi yhtiöön Anna-Stina Lindénin. Yellow Skyn edustuksista hänen toimenkuvaansa kuuluvat ainakin lentoyhtiöiden Jet Airways (Intia) ja Aer Lingus (Irlanti) myyntitehtävät. Anna-Stina Lindén on toiminut aikaisemmin mm. Swissairin palveluksessa sekä vastaavissa lentoyhtiön GSA-myyntitehtävissä Matkantekijät Oy:ssä. Yellow Sky Oy:öön hän siirtyi kuitenkin Helsingin Vuosaaren…
Keskeneräisiä lentoyhtiökauppoja Euroopassa
Alitalian kauppa yhä vaiheessa – Spanair myyntiin? Air France-KLM:n jo Alitalian ostolle saamasta Alitalian hallituksen ja Italian valtion nykyhallituksen siunauksesta huolimatta kauppa ei liene vielä ’kirkossa kuulutettu’. AF-KLM ehtona oli lentoyhtiön ammattiliittojen hyväksyntä sekä huhtikuussa nimitettävän Italian uuden hallituksen hyväksyntä ja tuki kaupalle. Jos Italian pääministeriksi tulee Silvio Berlusconi, joka tässä vaiheessa vaikuttaa jopa vahvimmalta…
Heathrown T5 käyttöön torstaina 27. maaliskuuta
”Kaikkien aikojen muutto” Tulevana torstaina 27. maaliskuuta 2008 on Heathrown lentoasemalla Lontoossa historiallinen päivä – terminaali 5 (T5) otetaan matkustajien käyttöön. Sinne siirtyvät ensi vaiheessa British Airwaysin (BA) Euroopan ja Iso-Britannian sisäiset lennot ja pari päivää myöhemmin 30. maaliskuuta myös BA:n mannertenväliset lennot. Muutamia eurooppalaisia poikkeuksia on. Lennot Helsinkiin – Varsovan, Barcelonan, Madridin ja Nizzan…
Kotimaan matkailumessut Tamperella 18.-20.4. 2008
Neljä tapahtumaa samalla kerralla Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksessa järjestetään 18.-20. huhtikuuta 2008 nyt kolmannen kerran Kotimaan matkailumessut. ”Kotimaan matkailumessut avaa näkemään suomalaista matkailutuotantoa ja tutustuttaa laajasti kotimaan lomailumahdollisuuksiin”, sanoo tuoteryhmäpäällikkö Sirpa Virtanen Tampereen Messut Oy:stä. Lisäksi samalla messukäynnillä voi tutustua kolmeen muuhun tapahtumaan: Puutarha-messuihin, Keräily-tapahtumaan ja ET-lehden 35-vuotisjuhlatapahtumaan. Kotimaan matkailumessujen yli sata näyteilleasettajaa on kottu…
Scandic -hotelliketju luopuu pullotetusta vedestä
Uusi toimenpide ympäristöasioissa Scandic ilmoittaa päättäneensä lopettaa pullotetun veden myynnin ravintoloissaan ja kokouksissaan. Tällä päätöksellä hotelliketju arvioi vähentävänsä fossiilisen hiilidioksidin päästöjä 160 tonnia vuodessa. Scandic myy nykyisellään vuodessa n. 1,2 miljoonaa litraa vettä eli 3,6 miljoonaa 0,33 litran pulloa. ”Huolellisen harkinnan jälkeen olemme päätyneet siihen, että tämä on oikea ratkaisu”, sanoo Scandicin konserni-johdossa kestävästä kehityksestä…
Qantas avaa non-stop lennon Sydney-Buenos Aires
”Maailmanympäri käymättä USA:ssa” Australialainen oneworld-yhtiö Qantas ilmoittaa avaavansa 24. marraskuuta 2008 alkaen kolmesti viikossa non-stop-reitin Sydney – Buenos Aires. Qantas liikennöi uuden reitin Sydneystä maanantai-, keskiviikko- ja lauantailähdöin B747-400-kalustolla. Reitti avaa jatkomahdollisuuksia myös muualle Etelä-Amerikkaan, Brasilia mukaan lukien. Qantas lensi vuosina 1998-2002 yhden pysäyksen (Auckland) reittinä Australiasta Buenos Airesiin. Sen jälkeen yhtiö on tehnyt code-share-yhteistyötä…
SAS-ryhmän kaikki lentohinnat Amadeuksessa
Kuluttajille sama tarjonta kanavasta riippumatta SAS-konsernin lentoyhtiöt SAS, Blue1, Wideroe ja Spanair ovat päättäneet, että kaikki heidän lentohintansa julkaistaan samansuuruisina kaikissa myyntikanavissa. Suomessa tämä ns. full content -sopimus tarkoittaa sitä, että Amadeusta käyttävien matkatoimistojen myyntitoimistot ja verkkokaupat sekä heidän asiakasyritystensä itsevarausjärjestelmät sisältävät samat hinnat kuin Blue1:n omat myyntikanavat. ”Meille matkatoimisto on tehokas ja vahva jälleenmyyjä”,…
Finnairin ”Seppo Räty -sivut” saivat ykköspalkinnon
”Erilainen kesäkampanja” Finnair palkittiin ykköspalkinnolla Grand One -digimediakilpailussa sarjassa ”tuloksellisin verkkokampanja”. Voittoisa kampanja oli ”Kaikki lentävät Finnairin kesähinnoilla -paitsi Rädyn Seppo”. Kilpailun tuomaristo kiitti kampanjaa riskinotosta, uskaltamisesta ja luonnehti klassikkobrändin ottaneen askeleen uuteen suuntaan tuottoisin tuloksin. Toteutusta tuomaristo kehui koko kansaa puhuttelevaksi, viihdyttäväksi ja ennen kaikkea myyväksi. ”Haimme uutta ja erilaista otetta kesäkampanjaamme. Kampanja alkoi…
Austrian Airlines Group nosti nettotuloksen plussalle
Vuoden 2007 nettotuloksen parannus 133,2 MEUR Austrian Airlines Group onnistui nostamaan vuoden 2007 nettotuloksensa kahden tappiollisen vuoden jälkeen plussalle. Nettotulos merkittiin 3,3 miljoonaksi euroksi. Tulosparannusta oli kuitenkin peräti 133,2 MEUR, sillä vuoden 2006 nettotulos oli 129,9 MEUR miinuksella. Myös tulos ennen veroja (EBIT) parani tuntuvasti: 25,6 MEUR mustilla numeroilla, kun vuoden 2006 vastaava luku oli…
Etihad teki sopimuksen Ferrarin F1 Teamin kanssa
Ferrarille oma elämyspuisto Abu Dhabiin Maaliskuun puolivälin viikonloppuna käynnistyneen Formula 1 -kauden avauksessa nähtiin Kimi Räikkösen ja Felipe Massan ohjaamien punaisten Ferrari-autojen takasiivessä uuden sponsorin nimi: Etihad. Logo löytyy myös kuljettajien varusteista. Abu Dhabissa Yhdistyneissä Arabiemiraateissa päämajaansa pitävä lentoyhtiö Etihad Airways on solminut Ferrarin F1 Teamin kanssa 3-vuotisen sponsorisopimuksen. Yhtiö laskee saavansa Ferrarin kautta 2,5…