Nettohintoja aletaan soveltaa Skandinaviassa
SAS Airline ottaa käyttöön uuden jakelumallin Skandinaviassa (Ruotsi, Norja ja Tanska) 1.1.2003 alkaen. Lentoyhtiö soveltaa tällöin nettohintoja. Hintoja alennetaan ennen hintoihin sisällytettyjen komissioprosenttien verran, kerrotaan SAS:sta.
Sekä SAS Airline että matkatoimistot ryhtyvät samalla perimään palvelumaksua asiakkailta. Tämä on jo useiden skandinaavisten matkatoimiston käytäntö nykyisellään.
Vuoden vaihteesta alkaen SAS-lennon hinta vaihtelee asiakkaan myynytikanava- ja palvelutasovalinnan mukaan. SAS Airlinen internetistä ostettu matka tulee halvemmaksi kuin vastaavasti puhelinmyynnistä ostettu.
”Matkatoimistot ovat SAS Airlinen suurin ja tärkein myyntikanava. Panostamme pitkäaikaiseen yhteistyöhön heidän kanssaan”, sanoo SAS Airlinen myyntitoiminnoista vastaava johtaja Sören Jespersen. ”On ilahduttavaa, että suurin osa liikekumppaneistamme tukee uutta jakelumalliamme.” (EH)