Menu
MATKAVIIKKO
  • Etusivu
  • Mediatiedot
  • Tietoa meistä
MATKAVIIKKO

SAS Airline ottaa käyttöön uuden jakelumallin

Posted on 14.6.200229.12.2018 by Eero Havia

Nettohintoja aletaan soveltaa Skandinaviassa

SAS Airline ottaa käyttöön uuden jakelumallin Skandinaviassa (Ruotsi, Norja ja Tanska) 1.1.2003 alkaen. Lentoyhtiö soveltaa tällöin nettohintoja. Hintoja alennetaan ennen hintoihin sisällytettyjen komissioprosenttien verran, kerrotaan SAS:sta.

Sekä SAS Airline että matkatoimistot ryhtyvät samalla perimään palvelumaksua asiakkailta. Tämä on jo useiden skandinaavisten matkatoimiston käytäntö nykyisellään.

Vuoden vaihteesta alkaen SAS-lennon hinta vaihtelee asiakkaan myynytikanava- ja palvelutasovalinnan mukaan. SAS Airlinen internetistä ostettu matka tulee halvemmaksi kuin vastaavasti puhelinmyynnistä ostettu.

”Matkatoimistot ovat SAS Airlinen suurin ja tärkein myyntikanava. Panostamme pitkäaikaiseen yhteistyöhön heidän kanssaan”, sanoo SAS Airlinen myyntitoiminnoista vastaava johtaja Sören Jespersen. ”On ilahduttavaa, että suurin osa liikekumppaneistamme tukee uutta jakelumalliamme.” (EH)

Vastaa Peruuta vastaus

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Aamukahvit

Uusimmat artikkelit

  • Finnair peruu noin 50 lentoa IAU:n työtaistelutoimien takia maanantaina 2. kesäkuuta 31.5.2025
  • Eurooppalaiset hotellit nostavat yhdessä kanteen Booking.comia vastaan 31.5.2025
  • Uusi oivallinen tuttavuus Tallinnassa: Hampton by Hilton 30.5.2025
  • Sakari Romu in memoriam 29.5.2025
  • Finnair peruu noin 110 lentoa IAU:n työtaistelutoimien takia 30. toukokuuta 28.5.2025

Arkistot

Kategoriat

  • Kotimaan matkailu
  • Laivaliikenne
  • Lentoliikenne
  • Liikematkustus
  • Majoitus
  • Matkamessut
  • Muut aiheet
  • SMAL
  • Vapaa-ajan matkailu

Yhteistyössä:

FBTA
© 2025 Matkaviikko Kustannus