Blue1:n tarjonta osana sopimusta
SAS Group ja matkakaupan teknologia- ja jakeluratkaisuja tuottava Amadeus ilmoittavat solmineensa viime viikolla (9.6.2009) viiden vuoden full content -sopimuksen. Tällä taataan matkatoimistoille pääsy SAS-konsernin lentoyhtiöiden aikatauluihin, koko hintatarjontaan sekä paikkavarausjärjestelmään ”aina viimeistä myytävää paikkaa myöten” samantasoisena kuin lentoyhtiöiden muissa myyntikanavissa.
SAS-ryhmän lentoyhtiöt ovat SAS Scandinavian Airlines, Blue1, Wideröe ja Estonian Air.
”Tämä viiden vuoden sopimus Amadeuksen kanssa tarjoaa matkatoimistojen täyden pääsyn SAS-tuotteisiin ja samalla asiakkaillemme palvelua ja yksinkertaista helppoutta. Sopimus varmistaa SAS:n kustannustehokkaan jakelun sekä Skandinaviassa että maailmalla. Asiakkaamme saavat parhaat SAS-hinnat Amadeusta käyttäviltä matkatoimistomyyjiltä”, sanoo SAS Scandinavian Airlinesin SVP/Chief Marketing & Sales Officer Robin Kamark. ”Sopimus kuvastaa SAS-konsernin vahvaa sitoutumista matkatoimistokanavaan jakelussaan.”
”Amadeuksella on nyt full content -sopimus 130 lentoyhtiön kanssa. Ne edustavat vuosittain yli 255 miljoonaan lentovarausta”, kertoo Amadeuksen kaupallinen johtaja Philippe Chérèque yhtiön Madridin pääkonttorista. (EH)