Blue1 operoi jatkossa SAS:n tuotantoyhtiönä
SAS-ryhmän kaikki myynti ja markkinointiviestintä Suomessa tapahtuu tästä marraskuun 1. päivästä alkaen jatkossa SAS:in brändillä. Samalla SAS:in omistama lentoyhtiö Blue1 siirtyy toimintamallissaan tuotantoyhtiöksi. Suomalaisasiakkaat kohtaavat jatkossa SAS:in tuotteet ja brändin. Blue1 jatkaa Suomen reittien liikennöintiä nykyisellä laivastollaan ja miehistöllään.
Tänään 1.11.2012 SAS avaa myös uuden myyntikanavan Suomessa, http://www.sas.fi/, jossa tarjotaan palvelua suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi. Uudistetut nettisivut selkeyttävät tarjontaa ja matkojen varaaminen on entistä helpompaa. SAS:in kansainvälinen reittiverkosto luo mahdollisuudet matkustaa useilta paikkakunnilta Suomessa vain yhdellä vaihdolla. so. Tukholmassa tai Kööpenhaminassa, yli 130:een kohteeseen Euroopassa, Aasiassa ja Yhdysvalloissa. Tämän lisäksi SAS tarjoaa yhteistyössä Star Alliance -kumppaniensa kanssa 1300 matkakohdetta 190:ssä maassa ympäri maailman.
”Olemme iloisia voidessamme tarjota asiakkaillemme yhtenäisen tuotteen kaikilla markkinoillamme. Suomi saa nyt selvästi näkyvämmän roolin SAS:in kohdekartalla, tarjoten uusia kasvumahdollisuuksia suomalaisyrityksille kansainvälisillä markkinoilla”, sanoo SAS:in kaupallinen johtaja Joakim Landholm.
SAS:in lennoilla hintaan sisältyy aina 23 kg lähtöselvitettävää matkatavaraa. Matkustaja voi itse valita haluamansa istuinpaikan jo 22 h ennen lähtöä. Lennoilla tarjotaan kahvia ja teetä maksutta kaikille matkustajille. Vuonna 2011 SAS nimettiin jo kolmannen kerran peräkkäin Euroopan täsmällisimmäksi lentoyhtiöksi.