”Asiakkaat perustavat päätöksensä muiden asiakkaiden palautteeseen”
Forrester Consultingin* tekemän tutkimuksen mukaan yli 70 prosenttia hotellivieraista haluaa lukea muiden asiakkaiden kommentteja ennen hotellin valintaa. Siksi Scandic esittelee yhteistyössä maailman suurimman matkailusivuston TripAdvisorin kanssa matkailijoiden luokituksia ja arvioita suoraan Scandicin kaikilla 161 hotellisivulla.
Scandicin asiakkaiden ei tarvitse enää lukea hotelliarvioita ulkoisista kanavista, sillä sen voi tehdä suoraan hotellin omalla sivustolla. Asiakkaat voivat siten tehdä varauspäätöksen muiden matkailijoiden palautteen perusteella.
”Olemme tyytyväisiä, että pystymme täyttämään asiakkaiden tarpeen ja esittämään riippumattomia arvioita verkkosivuillamme. Asiakkaat perustavat päätöksensä yhä enemmän muiden asiakkaiden kommentteihin, minkä vuoksi päätimme aloittaa yhteistyön TripAdvisorin kanssa. Uskomme tämän kasvattavan myyntiä ja ennen kaikkea lisäävän asiakastyytyväisyyttä ajan myötä”, Scandicin myynti- ja markkinointijohtaja Jarkko Härmälä sanoo.
Palvelu on yksi Scandicin monista panostuksista sosiaaliseen mediaan. Se merkitsee sitoutuneisuuden ja läpinäkyvyyden lisääntymistä toiminnassa, kun Scandic pyrkii jatkuvasti kehittämään asiakaskokemusta ja tuotevalikoimaa. Hotelliketjun nettipalvelu on tällä hetkellä saatavana seitsemällä eri kielellä.
”Olemme iloisia alkaneesta yhteistyöstä Pohjoismaiden johtavan hotelliketjun Scandicin kanssa. Yhteistyön avulla TripAdvisor pystyy esittämään matkailijoiden arvioita, mielipiteitä ja luokituksia ketjun kaikilla verkkosivuilla”, TripAdvisorin Senior Partnerships Manager Maud Larpent sanoo.