Menu
MATKAVIIKKO
  • Etusivu
  • Mediatiedot
  • Tietoa meistä
MATKAVIIKKO

Scandicissa huoneenluovutus sujuu pian mobiililaitteella

Posted on 14.6.201316.1.2019 by Eero Havia

Pilottina Tukholman Scandic Park, syksyllä kaikissa hotelleissa

Scandic ottaa ensimmäisenä pohjoismaisena hotelliketjuna käyttöön sähköisen huoneenluovutuspalvelun kaikissa hotelleissaan. Huoneen voi maksaa ja luovuttaa nopeasti ja kätevästi joko älypuhelimella tai tietokoneella. Hotellivieras maksaa laskun, saa sähköisen kuitin ja jättää lähtiessään avaimen vastaanottoon. Uutta palvelua kokeillaan parhaillaan Tukholman Scandic Park -hotellissa ja syksyllä se otetaan käyttöön kaikissa Scandic-hotelleissa.

Vain muutamalla napin painalluksella hotellivieras voi tarkistaa laskunsa ja luovuttaa huoneensa. Kuitti tulee suoraan sähköpostiin ja avainkortti jätetään hotellin vastaanotossa olevaan laatikkoon.

”Uusi palvelu tekee huoneenluovutuksesta sujuvampaa ja parantaa vieraidemme viihtyvyyttä. Monet asiakkaat ovat jo tottuneet käyttämään mobiiliratkaisuja vaikkapa pankkiasioinnin tai lentomatkojen yhteydessä, joten haluamme tarjota vastaavanlaisen palvelun myös hotelleissamme. Uskomme, että asiakkaat arvostavat mahdollisuutta luovuttaa huone nopeasti ja jonottamatta”, kertoo Scandicin projektipäällikkö Olle Söder.

Hotellialalla on kehitetty mobiilipalveluita maltillisesti, eikä tällaista palvelua ole aiemmin tarjottu minkään muun ketjun hotelleissa. Scandic onkin Pohjoismaiden ensimmäinen hotelliketju, jossa kätevä itsepalvelu tulee olemaan tarjolla kaikissa hotelleissa.

Ruotsin jalkapallomaajoukkue asui tällä viikolla Scandic Park -hotellissa Tukholmassa. Joukkueen manageri Marcus Allbäck sai ensimmäisenä kokeilla huoneenluovutusta kännykällään.

”Tämähän käy tosi kätevästi. Tällainen palvelu on todella mainio juttu. Hotellissa asuessani haluan, että minulla on aikaa esimerkiksi nauttia aamiainen kaikessa rauhassa”, Marcus Allbäck toteaa.

Mobiilipalvelun toimittajaksi Scandic valitsi ranskalaisen Ariane Systems -yhtiön, joka on erikoistunut hotellialan itsepalvelusovelluksiin. Yhteistyössä Arianen kanssa Scandic suunnitteli ja toteutti nopeasti toimivan mobiiliratkaisun, mikä parantaa asiakkaiden palvelukokemusta.

Vastaa Peruuta vastaus

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Uusimmat artikkelit

  • IAU jatkaa työtaistelutoimiaan – vaikutuksia Finnairin lentoihin 16. ja 19.5.2025 14.5.2025
  • ”Alkoholiveron kiristäminen kasvattaa alkoholin matkustajatuontia” 13.5.2025
  • Koli ja Pielisen Karjala ovat nyt ”Myyttinen Suomi” 12.5.2025
  • Taitaja2025-tapahtuma järjestettiin Turussa 5.−8.5.2025 – mukana matkailuala 11.5.2025
  • LYGG:n emoyhtiö FlyMaas Oy hakeutui konkurssiin 10.5.2025

Arkistot

Kategoriat

  • Kotimaan matkailu
  • Laivaliikenne
  • Lentoliikenne
  • Liikematkustus
  • Majoitus
  • Matkamessut
  • Muut aiheet
  • SMAL
  • Vapaa-ajan matkailu

Yhteistyössä:

FBTA
© 2025 Matkaviikko Kustannus