Menu
MATKAVIIKKO
  • Etusivu
  • Mediatiedot
  • Tietoa meistä
MATKAVIIKKO

Silja Serenaden telakointiin parin päivän viivästys

Posted on 28.1.202528.1.2025 by Eero Havia

Turun reitin Baltic Princess siirtyy osittain korvaamaan matkoja

Helsinki-Tukholma-reitin Silja Serenaden suunniteltu telakointi Puolassa viivästyy. Laivan oli määrä palata liikenteeseen torstaina 30.1.2025 Helsingistä, mutta telakoinnin viivästymisen vuoksi laiva palaa reitilleen maanantaina 3.2.2025. Turku-Tukholma-reitin Baltic Princess siirtyy korvaamaan Silja Serenaden lähtöjä 31.1.-2.2.2025. Baltic Princess liikennöi Helsingin Länsiterminaalista Olympiaterminaalin sijaan.

Silja Serenaden telakoinnin edetessä on ilmennyt useita viivästyksiä, minkä vuoksi laiva ei pääse palaamaan liikenteeseen alkuperäisen suunnitelman mukaisesti. Laivalla tehdään laajoja teknisiä huoltotöitä ja päivityksiä, jotka koskevat muun muassa integroitua automaatiojärjestelmää, propulsio-ohjausjärjestelmää, palohälytysjärjestelmää ja kuulutusjärjestelmää.

Turun reitin Baltic Princess liikennöi normaalisti omalla reitillään 31.1.2025 aamuun asti ja palaa 31.1.2025 iltalähdöllä Tukholmasta Helsinkiin korvaten Silja Serenaden Tukholma-Helsinki-Tukholma-risteilyn. Näin ollen Baltic Princessin lähdöt Turusta Tukholmaan on peruttu 31.1.-2.2.2025.

Baltic Princess lähtee Tukholmasta 31.1.2025 klo 16.45, saapuu Helsingin Länsiterminaalin 1.2.2025 klo 10.00 ja lähtee Helsingistä Tukholmaan 1.2.2025 klo 16.35. Tästä johtuen muutoksilla on vähäisiä vaikutuksia myös Helsinki-Tallinna-reitin Victoria I:n aikatauluihin, joka saapuu Helsingin Länsiterminaaliin 1.2.2025 klo 17.00 ja lähtee Helsingistä klo 19.00. Normaalisti Victoria I saapuu klo 16.00 ja lähtee klo 18.35.

Baltic Princess palaa normaaliin aikatauluunsa Turku-Tukholma-reitille maanantaina 3.2.2025, jolloin myös Silja Serenade palaa liikennöimään Helsinki-Tukholma-reitilleen.

”Viivästykset laivojen telakoinneissa ovat joskus väistämättömiä. Ymmärrämme, että viivästykset voivat aiheuttaa harmia matkustajissamme ja pahoittelemme muutoksia vilpittömästi. Turvallisuus on meille kuitenkin aina etusijalla ja suoritamme kaikki suunnitellut huoltotyöt korkeimpien laatustandardien mukaisesti”, kommentoi Tallink Gruppin johtoryhmän jäsen Piret Mürk-Dubout.

Tallink Silja Linen asiakaspalvelu on yhteydessä kaikkiin matkustajiin, joiden matkoihin muutoksilla on vaikutusta.

Lähde: Tallink Grupp

Aamukahvit

Uusimmat artikkelit

  • Viron virtuaaliset aamukahvit matkailun ammattilaisille taas keskiviikkona 4. kesäkuuta 1.6.2025
  • Finnair peruu noin 50 lentoa IAU:n työtaistelutoimien takia maanantaina 2. kesäkuuta 31.5.2025
  • Eurooppalaiset hotellit nostavat yhdessä kanteen Booking.comia vastaan 31.5.2025
  • Uusi oivallinen tuttavuus Tallinnassa: Hampton by Hilton 30.5.2025
  • Sakari Romu in memoriam 29.5.2025

Arkistot

Kategoriat

  • Kotimaan matkailu
  • Laivaliikenne
  • Lentoliikenne
  • Liikematkustus
  • Majoitus
  • Matkamessut
  • Muut aiheet
  • SMAL
  • Vapaa-ajan matkailu

Yhteistyössä:

FBTA
© 2025 Matkaviikko Kustannus