Lufthansalla Suomesta nyt yhdeksän vuoroa päivittäin
Skandinavian, Suomen ja Baltian uusi johtaja Ulrich Link sekä Suomen ja Baltian maajohtaja Paulo Yoshikawa luottavat Lufthansan vahvuuksiin Suomen markkinoilla. Vuosi 2012 on yksi menestyksellisimmistä yhtiön Suomen historiassa.
”Päättymässä oleva vuosi on yksi menestyksellisimmistä Lufthansan Suomen historian aikana. Tammikuun ja lokakuun välisenä aikana yli 600 000 matkustajaa lensi Lufthansan koneella Helsingistä tai Helsinkiin. Vuonna 2013 ja siitä eteenpäin pyrimme säilyttämään asemamme yhtenä suosituimmista lentoyhtiöistä ja parantamaan entisestään asiakasuskollisuutta,” sanoo Paulo Yoshikawa, uusi Suomen ja Baltian maiden maajohtaja.
”Lufthansa panostaa voimakkaasti Suomen markkinoihin. Vuonna 2012 aloitimme kaksi uutta reittiä Helsingistä: Berliiniin ja Düsseldorfiin. Uudet reitit ovat saaneet suomalaisilta asiakkailtamme hyvän vastaanoton. Lennämme nyt 4 kertaa päivässä Frankfurtiin (talvella 3 kertaa), 3 kertaa Müncheniin ja lähes päivittäin Berliiniin ja Düsseldorfiin. Tarjoamme nyt siis joka päivä 9 lentoa, jotka yhdistävät Suomen Lufthansan maailmanlaajuiseen verkkoon, joka käsittää 246 kohdetta 103 maassa”, Paulo Yoshikawa jatkaa.
Paulo Yoshikawa on tehnyt pitkän uran Lufthansalla. Vuonna 1975 hän aloitti työt myynninedistäjänä Lufthansa German Airlinesin palveluksessa Brasilian Sao Paulossa. Sen jälkeen hän toimi useissa tehtävissä Lufthansa Groupin palveluksessa Brasiliassa, kunnes aloitti Lufthansan Portugalin maajohtajana vuonna 1998. Vuonna 2000 hänet nimitettiin Espanjan ja Portugalin johtajaksi. Elokuussa 2006 Paulo Yoshikawa muutti Ateenaan, jossa häntä odotti Kreikan ja Kyproksen johtajan tehtävä. Tämän vuoden elokuussa hänet nimitettiin Suomen ja Baltian maajohtajaksi.
Uusi Lufthansa Passenger Airlinesin Skandinavian, Suomen ja Baltian johtaja Ulrich Link pitää Pohjoismaita Euroopan lentoliikenteen tärkeimpänä markkina-alueena.
”Sekä taloudellinen hyvinvointi että pohjoiseurooppalaisten korkea liikkuvuusaste ovat vaikuttaneet siihen, että Lufthansa on todella sitoutunut toimimaan pohjoismaisilla markkinoilla. Sitoutuminen näkyy yhtiön reittiverkoston laajuudessa ja tiheydessä sekä lentokalustossa. Meillä on 12 kohdetta Skandinaviassa, Suomessa ja Baltian maissa ja 220 lentoa viikossa (SWISS ja Austrian Airlines mukaan luettuna 250 lentoa)”, Ulrich Link sanoo.
”Tarkoituksena on ylläpitää ja kehittää sitoutumistamme Pohjoismaihin. Tavoitteenamme on säilyttää ja vahvistaa Lufthansan vahvaa asemaa alueella”, Link jatkaa.
Ulrich Linkin pitkä ja menestyksekäs ura Lufthansalla alkoi vuonna 1990. Hän on toiminut useissa tehtävissä Lufthansa Groupin ja sen tytäryhtiöiden palveluksessa Euroopassa ja Afrikassa. Vuonna 2010 Lufthansan hallitus nimitti Ulrich Linkin Egyptin, Itä-Afrikan ja itäisen Välimeren alueen markkinointi- ja myyntijohtajaksi. Oltuaan kaksi vuotta Kairossa hänet nimettiin nykyiseen tehtäväänsä Tukholmassa 1. elokuuta 2012.
Uusi kasvo Lufthansan viestinnässä on Martin Riecken, joka nimitettiin Deutsche Lufthansa AG:n Euroopan viestintäjohtajaksi syyskuussa 2012. Hänen toimipaikkansa on Frankfurtissa, josta käsin hän valvoo Lufthansa Groupin mediasuhteita Euroopassa. Martin Riecken odottaa yhteistyötä suomalaisten toimittajien kanssa. ”Työskenneltyäni viisi vuotta Lufthansalla Amerikan mantereella käynnistän innoissani yhteistyön eurooppalaisten ja erityisesti suomalaisten toimittajien kanssa. Tavoitteenani on olla luotettava ja helposti lähestyttävä yhteyshenkilö ja tietolähde Lufthansan asioissa”, Martin Riecken sanoo.